МОБІЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГА ЯК ШЛЯХ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛОЖЕНЬ НОВОЇ КОНЦЕПЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Nadiia Diachok Київський університет імені Бориса Грінченка

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.128140

Ключові слова:

неформальна освіта, освітні рівні, професійна мобільність, професійна освіта, формальна освіта

Анотація

У статті розглянуто професійну мобільність як необхідну якість сучасного педагогічного працівника. Виділено напрямки формування професійної мобільності у педагогів. Наголошено на основних якостях для виявлення та розвитку професійної мобільності у працівників сфери освіти. Запропоновані критерії оцінення педагогічної діяльності працівників освіти відповідно до норм суспільства. Доведено важливість наявності професійної мобільності у педагогів для вирішення завдань нової Концепції розвитку педагогічної освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Література

Амирова Л. Развитие профессиональной мобильности педагога в системе дополнительного образования: дис. ... доктора пед. наук :13.00.08 – теория та методика профессионального образования. Уфа, 2009. 470 с.

Безпалько О. В. Компоненти професійної мобільності майбутніх соціальних педагогів. Науковий часопис НПУ імені МП Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. 2012. Випуск 14. Ч. 2. С. 73–80.

Гринько В. Аналіз теоретичних підходів до вивчення феномену

«професійна мобільність». Молодь і ринок. 2011. № 5 С. 127–131.

Дудина О., Ратникова М. Профессиональная мобильность: кто и как принимает решение сменить профессию. Социс. 1997. N 11. С. 48–54

Дюнина В. Н. Модель формирования профессиональной мобильности студентов информационных специальностей. Наука и молодежь: материалы Х-ой науч.- практ. конф. Т. 2. Нижний Новгород: ВГИПУ, 2009. С. 96–105

Іванченко Є. А. Формування професійної мобільності майбутніх економістів у процесі навчання у вищих навчальних закладах: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Одеса, 2005. 181 с.

Професійна освіта: Словник: Навч. посіб / [Уклад. С. У. Гончаренко та ін.; за ред. Н.Г. Ничкало]. Київ: Вища школа, 2000. 380 с.

Попков В. А., Коржуев А. В. Теория и практика высшего профессионального образования. Москва: Акад. проект, 2004. 432 с.

Рывкина Р. В. К изучению социолого-психологических аспектов трудовой мобильности. Методологические проблемы социологического исследования мобильности трудовых ресурсов: сб. статтей. Новосибирск: Наука, 1974. С. 79–107.

Сушенцева Л. Л. Формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах: теорія і практика : монографія. Кривий Ріг: Видавничий дім, 2011. 439 с.

Трешина И. Социокультурный компонент профессионально-лингвистической компетенции учителя. Россия и Запад: диалог культур. Вып.12. Москва: МГУ, 2004. С. 296-304.

Концепція розвитку педагогічної освіти. МОН доопрацювало Концепцію розвитку педосвіти та винесло її на обговорення. URL: https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/03/kontseptsiya-pedosviti-pislya-kolegii-03-18.doc (дата звернення 15.01.2019)

References

Amyrova, L. (2009). Razvytye professyonalnoi mobylnosty pedahoha v systeme dopolnytelnoho obrazovanyia [Development of professional mobility of a teacher in the system of additional education ]: Doctor’s thesis:13.00.08 – teoryia ta metodyka professyonalnoho obrazovanyia. Ufa, Russia (rus).

Bezpalko, O. V. (2012). Komponenty profesiinoi mobilnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv[Components of Professional Mobility of Future Social Teachers]. Naukovyi chasopys NPU imeni MP Drahomanova. Seriia 11. Sotsialna robota. Sotsialna pedahohika: zb. prats, 14 (2), 73–80 (ukr).

Hrynko, V. (2011). Analiz teoretychnykh pidkhodiv do vyvchennia fenomenu «profesiina mobilnist»[ Analysis of theoretical approaches to the study of the phenomenon of "professional mobility"]. Molod i rynok, 5, 127–131 (ukr)

Dudyna, O., Ratnykova, M. (1997). Professyonalnaia mobylnost: kto y kak prynymaet reshenye smenyt professyiu.[ Professional mobility: who and how decides to change profession] Socis, 11, 48–54 (rus)

Diunyna, V. N. (2009). Model formyrovanyia professyonalnoi mobylnosty studentov ynformatsyonnыkh spetsyalnostei.[Model of formation of professional mobility of students of information specialties] Nauka y molodezh: materyaly X nauch.- prakt. konf. Nyzhnyi Novhorod, Russia: VHYPU, 2, 96–105 (rus)

Ivanchenko, Ye. A. (2005). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh ekonomistiv u protsesi navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh[Formation of professional mobility of future economists in the process of studying in higher educational institutions]: Candidate’s thesis 13.00.04 – teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Odesa, Ukraine (ukr).

Honcharenko, S. U. (2000). Profesiina osvita: Slovnyk [Professional education: Dictionary]: Navch. Posib. (2000). / Nychkalo N. H. (Ed.). Kyiv, Ukraine: Vyshcha shkola (ukr)

Popkov, V. A. Korzhuev, A. V. (2004). Teoryia y praktyka vyssheho professyanalnoho obrazovanyia[Theory and practice of higher vocational education.]. Moscow, Russia: Akad. proekt (rus)

Ryvkyna, R. V. (1974). K yzuchenyiu sotsyoloho-psykholohycheskykh aspektov trudovoi mobylnosty. Metodolohycheskye problemy sotsyolohycheskoho yssledovanyia mobylnosty trudovykh resursov [To study the socio-psychological aspects of labor mobility. Methodological problems of the sociological study of labor mobility]: sbornik stattei. Novosybyrsk, Russia: Nauka, 79–107 (rus)

Sushentseva, L. L. (2011). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh: teoriia i praktyka [Formation of Professional Mobility of Future Skilled Workers in Vocational Education Institutions: Theory and Practice]: monohrafiia. Kryvyi Rih, Ukraine: Vydavnychyi dim (ukr)

Treshyna, Y. (2004). Sotsyokulturnyi komponent professyonalno-lynhvystycheskoi kompetentsyy uchytelia. Rossyia y Zapad: dyaloh kultur[Socio-cultural component of professional and linguistic competence of the teacher. Russia and the West: a dialogue of cultures]. Moscow, Russia: MHU, 12, 296–304 (rus).

Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity.[ Concept of development of pedagogical education.] MON doopratsiuvalo Kontseptsiiu rozvytku pedosvity ta vyneslo yii na obhovorennia. Retrieved from https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/03/kontseptsiya-pedosviti-pislya-kolegii-03-18.doc (ukr)

Downloads


Переглядів анотації: 476

Опубліковано

2019-03-21

Як цитувати

[1]
N. Diachok, «МОБІЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГА ЯК ШЛЯХ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛОЖЕНЬ НОВОЇ КОНЦЕПЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ», OD, вип. 1-2, с. 128–140, Бер 2019.

Номер

Розділ

Тенденції розвитку сучасної освіти