THE REASONING OF THE USAGE OF MEDIAPSYCHOLOGICAL TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF TRAINING OF STUDENTS TO THEIR PROFESSIONAL ACTIVITY
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.3-4.22164Keywords:
media, media knowledge, media practices, mediapsychological technologies, mediapsychology, mediapsychological factors, professional competence, values, value-content sphereAbstract
The article deals with the importance of mediaeducation in the educational environment. The theoretical bases are grounded and some practical tips are provided concerning the problem of the formation of the value-content sphere of the students of the pedagogical field by means of mediapsychological technologies. The role of mediapsychological technologies as the factors of the formation of the value-content sphere of our young generation is outlined. The main functions of mediaeducation and mediapsychological technologies are described ( information, activation, the increase of motivation, interactive monitoring, effectiveness, impulse). The most important factors of the influence of media on the formation of values of youth are outlined. The main approaches of implementing of curricula in Ukrainian higher educational establishments are analyzed.
Downloads
References
Література:
Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редакція). URL : http://osvita.mediasapiens.ua.
Іванов В. Ф., Волошенюк О. В. Медіаосвіта та медіаграмотність : підручн. Київ : Академія української преси : Ц-р вільної преси, 2012. С. 352.
Левківський К. М., Іванов В. Ф., Даниленко В. І. Навчальна програма «Медіаосвіта (медіаграмотність)». Київ. : [Б.в.], 2011. С. 88.
Огнев’юк В. Український університет у добу експонентного розвитку. Освітологічний дискурс. 2018. №1-2. С. 1–25.
Субашкевич І Р. Впровадження медіаосвіти в процес фахової підготовки майбутніх педагогів. URL : http://www.aup.com.ua/ml/Zbirnyk_konf_2015.pdf.
Субашкевич І. Використання медіаосвітніх практик у процесі формування ціннісно смислової сфери майбутніх педагогів. URL : http://www.aup.com.ua/ml/Zbirnuk_konf_2016.pdf.
Субашкевич І. Р. Медіапсихологічні технології у підготовці педагогів в умовах вищої освіти. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2015. №1. С. 75–83.
Субашкевич І. Р. Формування ціннісно-смислової сфери студентів педагогічних спеціальностей медіапсихологічними технологіями : [практ. посіб.]. Львів : Растр-7, 2016. С. 59.
Reference
Koncepcija vprovadzhennja mediaosvity v Ukrajini (nova redakcija). URL : http://osvita.mediasapiens.ua.
Ivanov V. F., Voloshenjuk O. V. Mediaosvita ta mediaghramotnistj : pidruchn. Kyjiv : Akademija ukrajinsjkoji presy : C-r viljnoji presy, 2012. S. 352.
Levkivsjkyj K. M., Ivanov V. F., Danylenko V. I. Navchaljna proghrama «Mediaosvita (mediaghramotnistj)». Kyjiv. : [B.v.], 2011. S. 88.
Oghnev'juk V. Ukrajinsjkyj universytet u dobu eksponentnogho rozvytku. Osvitologhichnyj dyskurs. 2018. #1-2. S. 1–25.
Subashkevych I R. Vprovadzhennja mediaosvity v proces fakhovoji pidghotovky majbutnikh pedaghoghiv. URL : http://www.aup.com.ua/ml/Zbirnyk_konf_2015.pdf.
Subashkevych I. Vykorystannja mediaosvitnikh praktyk u procesi formuvannja cinnisno smyslovoji sfery majbutnikh pedaghoghiv. URL : http://www.aup.com.ua/ml/Zbirnuk_konf_2016.pdf.
Subashkevych I. R. Mediapsykhologhichni tekhnologhiji u pidghotovci pedaghoghiv v umovakh vyshhoji osvity. Pedaghoghika i psykhologhija profesijnoji osvity. 2015. #1. S. 75–83.
Subashkevych I. R. Formuvannja cinnisno-smyslovoji sfery studentiv pedaghoghichnykh specialjnostej mediapsykhologhichnymy tekhnologhijamy : [prakt. posib.]. Ljviv : Rastr-7, 2016. S. 59.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Educational discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.