THE PHENOMEN OF CORPORATE CULTURE OF PERSONALITY IN THE CONTEXT OF EDUCOLOGY KNOWLEDGES
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2017.3-4.2132Keywords:
corporate culture of personality, corporate values, individual, organizationAbstract
In the study the essence of the phenomenon of corporate culture of person from the point of view of philosophy, pedagogy, psychology, management is revealed. The structural elements of the corporate culture of personality (a system of material and spiritual values, predictions, beliefs, expectations, norms and behavioral style) and their significance are determined. The essence of the accumulative and productive, transformative, communicative functions of the corporate culture of personality with considering to management is revealed. The importance of the components of the corporate culture of personality (world outlook, corporate values, style of behavior, norms) is characterized. Indicators of the formation of the corporate culture of personality (motivation, development of partner interaction with other subjects of the organization, social stability, high organizational culture, degree of awareness, compliance with the ethics of corporate behavior) are determined. Factors influencing the process of formation of the corporate culture of personality are identified. The importance of the socio-psychological climate as an influence factor in the process of formation the corporate culture of personality is underlined. The information on the sources that contribute to the formation of the corporate culture of personality is presented. The importance of active inclusion of the head of organization in the process of formation the corporate culture of individual is revealed. Based on the analysis of scientific psychological literature, the essential characteristics of the term «socio-psychological climate» are characterized.
Downloads
References
Виханский О.С., Наумов А.И. Менеджмент: учебник / О.С. Виханский, А.И. Наумов. - 6-е изд., перераб. и доп. - М.: Магистр: ИНФРА-М, 2014. - 656 с.
Дмитренко М.Й. Корпоративна культура у констеляціях пізнього модерну: філософсько - антропологічні експлорації: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. докт. філос. наук: 09.00.04 / М.Й. Дмитренко. - Х., 2014. - 31 с.
Зоріна, В.М. Корпоративна культура та її складові / В.М. Зоріна // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: зб. наук. пр. / Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України, Запоріз. облас. ін-т післядиплом. пед. освіти. - К.; Запоріжжя, 2005. - Вип. 34. - С. 91-95.
Кузьмин Е.С. Вопросы социальной психологии руководства / Е.С. Кузьмин. - Л., 1977. - С. 185.
Ломов Б.Ф. Методические и теоретические проблемы психологии / Б.Ф. Ломов. - М.: Наука. - 1984. - 348 с.
Орбан-Лембрик, Л.Е. Психологія управління: навч. посіб. / Л.Е. Орбан-Лембрик. - 2-е вид., допов. - К.: Академвидав, 2010. - 543 с.
Тернопільська В.І. Довідник з виховної роботи зі студентами: навч. посібник / В.І. Тернопільська. - Тернопіль: Вид-во «Богдан», 2014. – 184 с.
Чернишова Т.О., Немченко Т.А. Деякі аспекти корпоративної культури організації / Т.О. Чернишова, Т.А. Немченко // Наукові праці КНТУ. Економічні науки. - 2010. - вип. 17.- с. 25-31.
Kovalevskyy S.V. Research the Corporate Culture of Students Using Neural Network Models / S.V. Kovalevskyy, L.V. Kosheva // American Journal of Neural Networks and Applications. - 2015. - Vol. 1, No. 2. - P. 43-47. - doi: 10.11648/j.ajnna.20150102.13.
Ternopilska V. The role of self-government in development of leadership qualities among students / V. Ternopilska // Problems of development modern science: theory and practice: Collection of scientific articles. - EDEX, Madrid, Espana, 2016. - p. 341-344.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Освітологічний дискурс
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.