METHODOLOGY OF EDUCOLOGY: SYNERGETIC ASPECT
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2017.1-2.112Keywords:
education, educology, methodology, synergetics, self-organizationAbstract
In the article the author ponders over the role and importance of theory of synergetics in methodology of educology. Modern education sector has been considered as a complex, open, non-linear, non-equilibrium system capable of self-organization. The phenomenon of self-organization is studied as a possible direction of modernization of education in Ukraine.Downloads
References
Андрущенко Віктор Академічна мобільність в українському просторі вищої школи: реалії, виклики та перспективи розвитку / Віктор Андрущенко, Денис Свириденко // Вища освіта України. – 2016. – № 2. – С. 5-11.
Богуславський М.В. Синергетика и педагогика / М.В. Богуславський // Magister. – 1995. – № 2. – С. 89-95.
Буданов В.Г. Методология синергетики в постнеоклассической науке и в образовании / В.Г. Буданов. – М.: ЛКН. – 2008. – 285 с.
Буданов В.Г. О методологии синергетики / В.Г. Буданов // Вопросы философии. – 2006. – № 5.
Князева Е. Антропный принцип в синергетике. / Е. Князева, С. Курдюмов // Вопросы философии. – 1997. – № 3. – С. 62-79.
Князєва О.М., Курдюмов С.П. Основання синергетики / О.М. Князєва, С.П. Курдюмов. – М.: Алетея, 2002. – 414 с.
Кремень В.Г. Синергетика в освіті: контекст людиноцентризму / В.Г. Кремень, В.В. Ільїн. – К. Педагогічна думка, 2012. – 368 с.
Кудрявцев И.К. Синергетика как парадигма нелинейности / И.К. Кудрявцев, С.А. Лебедев // Вопросы философии. – 2002. – № 12. – С. 55-63.
Кумбс Ф. Кризис образования в современном мире: системный анализ / Ф. Кумбс. – М., 1970. – 261 с.
Лузік Е.В. Системно-синергетичний підхід до проектування самостійно-пізнавальної діяльності студентів у вищих навчальних закладах / Е.В. Лузік // Модернізація вищої освіти в Україні і світі: десять років наукового пошуку: колективна монографія / Акад. пед. наук України; І-т вищої освіти України; за заг. ред. В.П. Андрущенка, В.І. Лугового, Н.Ф. Степко. – Х.: Вид – во НУА, 2009. – С. 76-90.
Лутай В.С. Розробка сучасної філософії освіти на засадах синергетики / В. Лутай // Вища освіта України. – 2009. – № 1. – С. 33-35.
Моисеев Н.Н. Алгоритмы развития / Н.Н. Моисеев. – М.: Наука, 1987.
Огнев’юк В.О. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти / В.О. Огнев’юк, С.О. Сисоєва // Рідна школа: щомісячн. наук.-пед.журнал.− № 4-5 (988-989), квітень−травень, 2012.− С. 44-51.
Огнев’юк В.О. Філософія освіти в структурі наукових досліджень феномену освіта / В.О. Огнев’юк // Шлях освіти. – 2009. – №4 (54). – С. 2-6.
Рубанець Олександра. Когнітивний аспект методологічного оновлення вищої школи / Олександра Рубанець // Вища освіта України. – 2016. – № 3. – С. 24-29.
Симонов В.Г. Педагогический менеджмент: Ноу-хау в образовании: учеб. пособие / В.П. Симонов. – М.: Высшее образование, 2007. – 357 с.
Ognevyuk V., Sysoieva S. (2015). Training of educational experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program. The advanced science journal (6), pp. 98-103, DOI: 10.15550/ASJ.2015.06.098
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Освітологічний дискурс
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.