ANALYSIS EDUCATIONAL PROGRAMS AND MODELS OF ECONOMIC TRAINING IN UKRAINE

Authors

  • Alla A. Zagorodnya Interregional Academy of Personnel Management

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.3.15262

Keywords:

interactive technologies, professional training, subject-subject interaction, professional interaction, foreign language communication, specialist of law area

Abstract

The author analyzes the curricula and training specialists models economic sector in Ukraine. Notes that Ukraine recognizing the principles on which the European educational, research and cultural space and pledging to reform the national education system according to the main provisions of the Bologna Declaration, among which the most important quality of higher education is considered first of all necessary to improve regulatory support of higher education institutions (HEIs), including the educational process. The main regulatory document defining the organization of educational process in a specific area of education or professional training is the curriculum. Hence, the need to modernize curricula for bachelors and masters.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alla A. Zagorodnya, Interregional Academy of Personnel Management

Professor of the Department of Personnel Management and economy, PhD in pedagogics

References

Комюніке Конференції Міністрів країн Єв-ропи, відповідальних за сферу вищої освіти “Загальноєвропейський простір вищої освіти – Досягнення цілей”, м. Берген, 19-20 травня 2005 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/994_576.

Міністерство освіти України. Про затвердження Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах: Наказ від 2 червня 1993 р. № 161 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0173-93.

Закон України. Про вищу освіту: Закон від 1 липня 2014 р. № 1556-VII // Відомості Верховної Ради України, 2014, № 37-38, ст. 2004 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Бадер В.І. Проблеми забезпечення якості підготовки фахівців у вищих навчальних закладах України / В.І. Бадер, А.О. Андрющук //е-журнал «Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку» / Архів номерів / Випуск № 2, 2009 – Режим доступу: http://www.intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine _pedagogical_science_arhiv_pn_n2_2009_st_10/.

Болонська конвенція, Спільна заява міністрів освіти Європи “Зона європейської вищої освіти”, м. Болонья, 19 червня 1999 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zavantag.com/docs/203/index-555130-3.html.

Downloads


Abstract views: 319

Published

2016-11-08

How to Cite

[1]
A. A. Zagorodnya, “ANALYSIS EDUCATIONAL PROGRAMS AND MODELS OF ECONOMIC TRAINING IN UKRAINE”, OD, no. 3(15), pp. 152–162, Nov. 2016.

Issue

Section

Trends in the Development of Modern Education