FORMATION OF LEGAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.2.11524

Abstract

The article considers pedagogical conditions of formation of the main structural components of the legal competence in the process of professional preparation of future teachers. Researched methodical system of formation of future teachers knowledge, skills and development of their professional and personal qualities and abilities needed for the successful implementation of professionally-legal activities.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Розвиток громадянського суспільства в Україні /Укл. за участі Л. Шарм,І.Підлуської, Л.Кудінової, Г.Усатенко, Г.Соловій. – К.: «Фонд Європа ХХІ», 2002. – 59с.

Андрусишин Б. І. Підготовка правознавчих кадрів для освітньої галузі / Б. І. Андрусишин //Юридичні читання молодих вчених: збірник матеріалів Всеукраїнської наук.конф.23-24 квітня 2004року. – К., 2004. – С. 3-13.

Овчарук О. В. Компетентнісний підхід в освіті:Загальноєвропейські підходи [Електронний ресурс] / О. В. Овчарук // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. –№5 (13). – Режим доступу:http://www.ime.edu-ua.net/em.html

Кічук Я.В. Правова компетентність майбутнього фахівця – пріоритетне завдання громадянської освіти у вищій школі / Я.В.Кічук // Вісник Львів. ун-ту. -2008. – Вип.23. Серія: Педагогіка. – С.141-147.

Клочкова Д.М. Взаємозв’язок формування правової компетенції майбутнього вчителя з правовим вихованням особистості / Д.М.Клочкова, Н.М.Чернуха // Вісник Луганського національного університету ім. Тараса Шевченка. – 2011. – №12 (223). – С.168-174.

Іваній О.М. Структурно-змістова модель формування правової компетентності майбутнього вчителя у навчально-виховному процесі університету: автореф. дис. на здобуття канд.пед. наук: спец. 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти» / О. М. Іваній. –Харків, 2012. – 20 с.

Downloads


Abstract views: 620

Published

2016-06-14

How to Cite

[1]
“FORMATION OF LEGAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS”, OD, no. 2(14), pp. 115–124, Jun. 2016.

Issue

Section

Competency Approach in Education