HOW TO OVERCOME TEACHERS THE ANXIETY OF STUDENTS?

Authors

  • Jevghenija O. Nevedomsjka
  • Taisija O. Mykhajlovsjka

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.1.13144

Keywords:

good-doing, good-doing of junior students, definitive analysis, structural-component analysis, criteria of formation

Abstract

The article deals with the concept of "anxiety", a comparative analysis of the concepts of "anxiety," "anxiety," "fear," analyzed the scientific literature on anxiety problems, set goals and objectives of the pilot study disclosed method of the experiment. The study proved that the level of anxiety of the student depends on the type of temperament. Such data will be useful to teachers in the educational process. Recommendations teachers of higher educational institutions to optimize the level of anxiety of students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Імедадзе Н.В. Тривожність як чинник навчання в дошкільному віці. // Психологічні дослідження / Ред. А.С. Прангішвілі. – Тб., 1996. – С. 49-58.

Кочубей Б. І. Емоційна стійкість школяра / Б. І. Кочубей, Є. В. Новікова. – К.: Освіта, 1998. – 237 с.

Паламарчук М.Є., Сердюк Л.С., Маруненко І.М., Неведомська Є.О. Вплив рівнів тривожності на пізнавальну діяльність студентів / Михайло Євгенійович Паламарчук, Людмила Сергіївна Сердюк, Ірина Михайлівна Маруненко, Євгенія Олексіївна Неведомська // Наукові здобутки студентів Інституту людини. - К.: Інститут людини Київського ун-ту ім. Б. Грінченка, 2015. - випуск 2(4). – 0,54 д.а. - Режим доступу до статті: http://studscientist.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/47/49

Маруненко І. М. Психофізіологія: навч.-метод. посіб. з питань проведення практичних робіт для студ. небіол. спец. вищ. навч. закл. / І.М. Маруненко, Є.О. Неведомська, Г.І. Волковська. – К. : Київський ун-т імені Бориса Грінченка, 2015. – 52 с.

Прихожан А.М. Тревожность у детей и подростков: психологическая природа и возрастная динамика. - Воронеж: НПО «МОДЭК», 2000. - 304с.

Роджерс К. Взгляд на психотерапию: Становление человека. - М.: Прогресс-Универс, 1994. - 401 с.

Салливан Г. С. Концепция современной психиатрії (пер. с английского). - М.-СПб: Ювента. 1999. – 246 с.

Степанов С.С. Популярная психологическая энциклопедия. — М.: Эксмо, 2005. - 672 с.

Українська психологічна термінологія: словник-довідник. За ред. М.-Л. А. Чепи. — К.: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. – 302 с.

Фромм Э. Бегство от свободы (пер. с английского). - М.: Эскмо, 1999. – 175 с.

Хорни К. Собрание сочинений: В 3т. - М.: Смысл, 1997.

Щербатых Ю. В. Психология страха: популярная энциклопедия. – М.: Эскмо, 2005. – 512 с.

Downloads


Abstract views: 1018

Published

2016-03-11

How to Cite

[1]
J. O. Nevedomsjka and T. O. Mykhajlovsjka, “HOW TO OVERCOME TEACHERS THE ANXIETY OF STUDENTS?”, OD, no. 1(13), pp. 131–144, Mar. 2016.

Issue

Section

Загальний розділ