THE MODEL OF YOUNGER SCHOOLCHILDREN'S GOOD-DOING IN THE CONTEXT OF STRUCTURAL COMPONENT ANALYSIS
Abstract
The article deals with a presentation of a category of good-doing that is briefly explored in modern pedagogics of the primary school. The priority task was to clarify the essence of the concept of " good-doing" and its interpretation in the context of teaching the age features of younger schoolchildren's the definitive analysis of the concept of "good-doing of junior students" is indentified; the structural-component analysis of good-doing of younger schoolchildren is implemented and the criteria, indicators of formation of personal education are indentified. Prospects for further study of the problem is the research of levels of development of good-doing of younger students based on the selected criteria.Downloads
References
Бех І.Д. Виховання особистості: Сходження до духовності: наук. видання. / Бех І.Д. – К.: Либідь, 2006. - 235 с.
Бех І. Концепція виховання гуманістичних цінностей учнів загальноосвітньої школи / І. Бех, Н. Ганнусенко, К. Чорна // Українське релігієзнавство. – 2005. – №4 (Тематичний випуск: “Мораль. Релігія. Освіта” : збірник наукових статей і матеріалів). – С. 265–281.
Божович Л. И. Избранные психологические труды : проблемы формирования личности / Л. И. Божович ; под ред. Д. И. Фельдштейна. – М. : Межд. пед. акад., 1995. – 209 с.
Кириленко Т.С. Вчинок добра //Основи психології / За заг.ред. О.В.Киричука, В.А.Роменця. – Вид.6-те, стереотип. – К.: Либідь, 2006. – 553 с.
Тарасенко Г. С. Нові підходи до виховання дітей і молоді в контексті культурологічної парадигми освіти / Г. С. Тарасенко // Наук. вісник Чернівецького університету. – Чернівці : Рута, 2005. – Вип. 248. – С. 167–172. – (Серія “Педагогіка та психологія”).
Чепиков В. Т. Воспитание нравственных качеств младших школьников : учеб.-метод. пособие / В. Т. Чепиков. – Гродно : ГрГУ, 2001. – 189 с.