FORMATION OF INFORMATION COMPETENCE OF THE TEACHER AS A PART OF EDUCATIONAL MANAGEMENT
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.2.16571Keywords:
professional adaptation, specialists with higher education, professional exclusion, pedagogical conditionsAbstract
The article attempts to explore the best solutions to the problem of formation of information competence of the modern manager in education; theoretically the peculiarities of the process of formation of information competence as a priority for successful management in modern information environment.Downloads
References
Буйницька О.П. Інформацйні технології та технічні засоби навчання. – К., 2012. – 240 с.
Даниленко Л.І., Карамушка Л.М. Освітній менеджмент / Л.І. Даниленко, Л.М. Карамушка. — К.: Шкільний світ, 2003р.
Дерлоу Д. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень. — К.: Наукова думка, 2000.
Коломийський Н.Л. Психологія педагогічного менеджменту: навч. посіб. / Н.Л. Коломийський. - К. : МАУП, 1996. - 176 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.
Peter Klimek, Rudolf Hanel, Stefan Thurner. Parkinson’s Law quantified: three investigations on bureaucratic inefficiency. – 2008. – http://arxiv.org/abs/0808.1684v1
Peter M. Senge. The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization. – Doubleday/Currency, 1990 − 424 p.