LINEAR AND VOLUMETRIC METHODS OF PRESENTATION OF THE TEACHING INFORMATION
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.1108120Keywords:
preschool children, school maturity, functional readiness, motivation readiness, fine motor skillsAbstract
The article acquaints with features of linear and volumetric (visual, graphic) methods of information representation. It is shown advantages and shortcomings of each of the presented ways of a statement of information. The author shows an urgent need of more active use of visual forms of information representation by a teacher that is caused by sharp expansion of modern information space of knowledge. The use by teachers of modern methods of work with information massifs accompanies their general development of information literacy. Possibilities of use of a volumetric way of information representation in everyday teaching practice are offered. Visualization of information massifs of knowledge will promote for growth of information literacy of the teacher that is the perspective direction of further researches.Downloads
References
Костина А. В. Какая информация вам нужна: почему знаний мало, а информации много/ Костина Анна Владимировна – [электронный ресурс]. – Режим доступа: http://sdo.elitarium.ru/kakaja_informacija_vam_nuzhna/
Дементьев И. А. Труд заглянуть в первоисточник / Илья Дементьев – [электронный ресурс]. – Режим доступа: http://gefter.ru/archive/13367
Грушевский С.П. Сгущение учебной информации в профессиональном образовании. Монография. / Грушевский С.П., Остапенко А. А. – Краснодар: Кубан. гос. ун–т, 2012. 188 с.
Арнхейм Р. В защиту визуального мышления // Рудольф Арнхейм Р. Новые очерки по психологии искусства. М.: Прометей, 1994.
Симоненко С. М. Психологія візуального мислення: Дис... д–ра психол. наук/ Симоненко Світлана Миколаївна. – Південноукраїнський держ. Педагогічний ун–т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2005. – 462 арк.
Мерзлякова Е. Л. Психологические аспекты развития информационной грамотности субъектов педагогических систем / Merzliakova E.L. // Uczen zdolnyijego edukacja. – Warszawa, 2013. – Wydawnictwo Universitas Redivivs. – С.168–174.
Шаталов В. Ф. Эксперимент продолжается. / Шаталов В. Ф. — Донецк: «Сталкер», 1998. — 396 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://nsportal.ru/gp/2012/12/shatalov–vf–eksperiment–prodolzhaetsya