THE DEVELOPMENT OF THE COMMUNICATIVE SKILLS OF THE FUTURE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOLIN THE PROCESS OF TRAINING SOLUTION OF THE EDUCATIONAL SITUATIONS

Authors

  • Oksana I. Kilichenko Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Keywords:

learning management system Moodle, distance learning course, forum, chat, glossary, tests, individual tasks, independent work

Abstract

The article considers the peculiarities of the development of the pedagogical communicative facilities of the future primary school teachers in the process of solution of the educational situations with the help of the professional and  pedagogical training.

The author defines context and coaching approaches which ought to be taking into consideration in the educational process during the organization of the professional and pedagogical training in the practical-laboratory seminars of the pedagogical disciplines. Educational situations must have the context character, the organization of the process of their solution must consider the coaching approach. The article analyses the essence and tasks of the professional and pedagogical training, characterizes the principles which ought to be considered in the process of  its organization. The stages of the elaboration of the educational situations are defined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oksana I. Kilichenko, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики початкової освіти 

References

Вербицкий А.А. Личностный и компетентностный подходы в образовании: проблемы интеграции / А.А. Вербицкий, О.Г.Ларионова. – М. Логос, 2009. – 336 с.

Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація: навчальний посібник / Н.П. Волкова. – К. : ВЦ «Академія», 2006. – 256 с.

Гавриш Н. В. Формування рефлексивних умінь майбутніх вихователів у процесі розв’язання професійно-педагогічних задач (педагогічні ситуації) у контексті коучингового підходу / Н. В. Гавриш, В. В. Желанова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: педагогічні науки частина ІV 2009 грудень № 23 (186). – С. 20-26

Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 374 с.

Лихачев Б. Т. Педагогика: курс лекцій : учеб. пособие для студентов педагог. учеб. заведений и слушателей ИПК и ФПК. / Б. Т. Лихачов. — М. : Юрайт-М, 2001. — б07с.

Педагогічна майстерність : підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І.А. Зязюна. – К. СПД Богданова А.М., 2008. – 376 с.

Педагогічний словник / За ред. М. Д. Ярмаченка . – К. : Педагогічна думка, 2001. – 514 с.

Петровська І. Р. Підвищення ефективності управлінської діяльності керівника за допомогою коучингу / І. Р. Петровська, Р. Д. Бала // Науковий вісник НЛТУ України. – 2010. – № 20.14. – С. 158–161.

Самольянов О. Coach2: Коучинг до самой сути [Електронний ресурс] / Олег Самольянов, Майкл Р. Джей . - Режим доступу: http://www.trainings.ru/i/koaching.pdf

Downloads


Abstract views: 645

Published

2015-10-13

How to Cite

[1]
O. I. Kilichenko, “THE DEVELOPMENT OF THE COMMUNICATIVE SKILLS OF THE FUTURE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOLIN THE PROCESS OF TRAINING SOLUTION OF THE EDUCATIONAL SITUATIONS”, OD, no. 4(12), pp. 65–75, Oct. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ