MANAGEMENT OF MATHEMATICAL TRAINING OF FUTURE ECONOMISTS IN THE SYSTEM MOODLE

Authors

  • Olena V. Ivashchuk Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ

Keywords:

social and educational environment, educational and professional studios, innovation potential, future social workers

Abstract

In article the question of increase of efficiency of teaching mathematics to students of economic specialties by attraction to educational process of the learning management system Moodle is investigated. The article contains an example of a distance course, the structure of which provides high-quality assimilation of a training material, the organization of communication and the management of activity of participants of a course, flexibility, availability and interactivity of training, a variety of forms of check and an assessment of knowledge, training in cooperation. The Moodle functions in the course of training are defined. The possibility of a combination of traditional methods of training with remote methods is investigated.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Аверьянов Л. Я. Современные проблемы интернет-обучения/ Л.Я. Аверьянов, А.В. Рунов // Информатика и образование. – 2003. – № 5. – С. 70 – 75.

Анисимов А. М. Работа в системе дистанционного обучения MOODLE: учеб. пособ. / А.М. Анисимов. − Харьков: ХНАГХ, 2009. −292 с.

Бондар О.В. Педагогічні умови формування інформаційної культури менеджерів організацій у післядипломній підготовці / О.В. Бондар // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі. – 2012. – № 23 (76). – С. 319-327.

Дяченко О.Ф. Організація і проведення тестового контролю знань студентів з курсу «Комп’ютерні мережі» / О.Ф. Дяченко // Науковий часопис національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. – 2011. – № 2. – С. 12 –23.

Мазур М.П. Особливості розробки віртуальних практичних інтерактивних засобів навчальних дисциплін для дистанційного навчання / М.П. Мазур, С.С. Петровський, М.Л. Яновський // Інформаційні технології в освіті: Збірник наукових праць. – 2010. –№7.– С. 40–46.

Ниязова Г.Ж. Особенности использования lms moodle для дистанционного обучения / Г.Ж. Ниязова, Г.А. Дуйсенова, Б.А. Иманбеков // Молодой ученый. — 2014. — №3. — С. 991-994.

Положення про дистанційне навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0703 -13.

Сергієнко Н.В. Контроль знань студентів у системі Moodle при вивченні вищої математики / Н.В. Сергієнко // Проблеми впровадження кредитно-модульної системи при вивченні фундаментальних дисциплін з погляду студентів та викладачів: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, травень 2007. - Харків: ПФ «Михайлов», 2007. – С. 61–65.

Триус Ю. В. Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE: методичний посібник/ Ю. В. Триус, І. В. Герасименко, В. М. Франчук. –Черкаси: ФОП «Чабаненко», 2011. – 220 с.

Табаков В.З. Забезпечення проведення екзамену в системі Moodle/ В.З. Табаков, М.В. Гончаренко // Вісник університету «Україна». – 2011. – № 2. – С. 122-127.

Downloads


Abstract views: 262

Published

2015-04-10

How to Cite

[1]
O. V. Ivashchuk, “MANAGEMENT OF MATHEMATICAL TRAINING OF FUTURE ECONOMISTS IN THE SYSTEM MOODLE”, OD, no. 2(10), pp. 132–140, Apr. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ