CONCEPTUAL BASIS OF STUDING OF RISK IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Keywords:
the functional basis of studing, the functional way, semantic, cognitive, communicative, pragmatic aspects of syntactic functionalismAbstract
The article is devoted to theoretical and methodological aspects of risk, the essence and the maintenance of existing approaches of concepts «risk», «uncertainty», «unpredictability», degree, level and features of risks in educational institutions is analyzed. Classification of risks in educational institutions is defined.Downloads
References
Альгин А.П. Риск и его роль в общественной жизни. М.: Мысль, 1989. – с.27-35
Костюкова Т. П. Концепция оценки рисков в образовательной деятельности вуза [Текст] / Т. П. Костюкова, И. А. Лысенко // Информатика: проблемы, мето¬дология, техноло-гии: Материалы Девятой междуна¬родной научно-методической конференции (12-13 февраля 2009 г.). – Во¬ронеж: Издатель¬ско-полиграфиче¬ский центр ВГУ, 2009. –Т.1. – С. 363-366.
Старостіна А. О., Кравченко В. А. Ризик-менеджмент: теорія та практика: Навч. посіб. – К.: ІВЦ “Видавництво «Політехніка»”, 2004. – 200 с.
Удовицька Т.А. Проблеми у функціонуванні системи вищої освіти: аналіз можливих ризиків // Грані: науково-теоретичний та громадсько-політич-ний альманах. – Дніпропетровськ: Вид-во «Грані». – 2012. – № 1(81). – С. 134-137