Specifics of the study of genetics in the school’s biology course
Keywords:
pedagogics, biology, genetics, forms of control, taskAbstract
The results of our empiric research confirm a working hypothesis that the differentiated practical tasks entered at the study of genetics are the optimal form of control and account of knowledge of studying and testify to the necessity of individualization of teaching at the study of genetics.
These results can be used in organization and conducting of the differentiated control of knowledges, with support on the individual features of every student.
Downloads
References
Акимова М. К. Индивидуальность учащегося и индивидуальный подход / М. К. Акимова, А. В. Козлова. — М.: Знание, 1992. — 80 с.
Биология: Сборник тестов, задач и заданий с ответами по материалам Всероссийских и международных олимпиад: пособие для учащихся средних и старших классов. — М.: Мнемозина, 1998. — 415 с.
Крейг Г. Психология развития / Г. Крейг. — СПб.: Питер, 2000. — 292 с.: ил.
Липкина А. И. Самооценка школьника и его память / А. И. Липкина // Вопросы психологии. — 1981. — No 1.
Немов Р. С. Психология: учеб. для студентов высш. пед. учеб. заведений: в 3 кн. / Р.С. Немов. — Кн. 2: Психология образования. — М.: Просвещение ВЛАДОС, 1995. — 496 с.
Общая биология: учебник для 10—11 кл. с углубленным изучением биологии / Под ред. А. О. Рувинского. — М.: Просвещение, 1993.
Общая биология: учебник для 10—11 кл. средн. шк. / Под ред.Ю. И. Полянского. — 21-е изд. — М.: Просвещение, 1991. — 287 с.: ил.
Педагогика: педагогические теории, системы, технологии / С. А. Смирнов, И. Б. Котова, Е. Н. Шиянов и др.; под ред. С. А. Смирнова. — М.: Издательский центр «Академия», 2000. — 512 с. 10
Пехов А. П. Биология и общая генетика / А. П. Пехов. — Изд-во РУДН, 1994. — 440 с.
Тихомиров О. К. Психология мышления / О. К. Тихомиров. — Изд-во Московск. ун-та, 1984. — 271 с.
Урванцева Г. А. О формах тестовых заданий / Г. А. Урванцева // Биология в школе. — 1995. — No 4.