Specifics of the study of genetics in the school’s biology course

Authors

  • Олеся Володимирівна Тимчик Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Ольга Володимирівна Полковенко Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

pedagogics, biology, genetics, forms of control, task

Abstract

The results of our empiric research confirm a working hypothesis that the differentiated practical tasks entered at the study of genetics are the optimal form of control and account of knowledge of studying and testify to the necessity of individualization of teaching at the study of genetics.

These results can be used in organization and conducting of the differentiated control of knowledges, with support on the individual features of every student.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Олеся Володимирівна Тимчик, Київський університет імені Бориса Грінченка

доцент кафедри анатомії, вікової фізіології та гігієни Інституту психології і соціальної педагогіки Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат біологічних наук

Ольга Володимирівна Полковенко, Київський університет імені Бориса Грінченка

старший викладач кафедри анатомії, вікової фізіології і гігієни Інституту психології і соціальної педагогіки Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат біологічних наук

References

Акимова М. К. Индивидуальность учащегося и индивидуальный подход / М. К. Акимова, А. В. Козлова. — М.: Знание, 1992. — 80 с.

Биология: Сборник тестов, задач и заданий с ответами по материалам Всероссийских и международных олимпиад: пособие для учащихся средних и старших классов. — М.: Мнемозина, 1998. — 415 с.

Крейг Г. Психология развития / Г. Крейг. — СПб.: Питер, 2000. — 292 с.: ил.

Липкина А. И. Самооценка школьника и его память / А. И. Липкина // Вопросы психологии. — 1981. — No 1.

Немов Р. С. Психология: учеб. для студентов высш. пед. учеб. заведений: в 3 кн. / Р.С. Немов. — Кн. 2: Психология образования. — М.: Просвещение ВЛАДОС, 1995. — 496 с.

Общая биология: учебник для 10—11 кл. с углубленным изучением биологии / Под ред. А. О. Рувинского. — М.: Просвещение, 1993.

Общая биология: учебник для 10—11 кл. средн. шк. / Под ред.Ю. И. Полянского. — 21-е изд. — М.: Просвещение, 1991. — 287 с.: ил.

Педагогика: педагогические теории, системы, технологии / С. А. Смирнов, И. Б. Котова, Е. Н. Шиянов и др.; под ред. С. А. Смирнова. — М.: Издательский центр «Академия», 2000. — 512 с. 10

Пехов А. П. Биология и общая генетика / А. П. Пехов. — Изд-во РУДН, 1994. — 440 с.

Тихомиров О. К. Психология мышления / О. К. Тихомиров. — Изд-во Московск. ун-та, 1984. — 271 с.

Урванцева Г. А. О формах тестовых заданий / Г. А. Урванцева // Биология в школе. — 1995. — No 4.

Downloads


Abstract views: 381

Published

2013-11-01

How to Cite

[1]
О. В. Тимчик and О. В. Полковенко, “Specifics of the study of genetics in the school’s biology course”, OD, no. 2, pp. 1–12, Nov. 2013.

Issue

Section

13.00.02 - Теорія та методика навчання (з галузей)