STRUCTURE OF DIAGNOSTIC ABILITIES OF SOCIAL TEARCHER
Keywords:
the WebQuest, professionally oriented English language speaking competence, future lawyers, instructional Internet resourcesAbstract
In the article the problem of professional preparation is examined social tearcher to implementation by them functional duties, in particular forming of necessary professional abilities. Basic functions and directions of activity of social teacher are described, the separate looks of research workers are exposed to maintenance and essence of diagnostic abilities of teachers. On the basis of analysis of scientific researches the author structure of diagnostic abilities of social teacher is offered, its maintenance is exposed.Downloads
References
Балашова С.П. Формування дослідницьких умінь у студентів педагогічного коледжу в процесі вивчення природознавчих дисциплін : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / С.П. Балашова. – Київ, 2000. – 20 с.
Безпалько О. Соціальна педагогіка: схеми, таблиці, коментарі : навч. посіб. [для студентів вищ. навч. закл.] / О.В. Безпалько. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 208 с.
Клепко С.Ф. Філософія освіти в європейському контексті / С.Ф. Клепко. – Полтава: ПОІППО, 2006. – 328с.
Мартиненко С.М. Діагностична діяльність майбутнього вичтеля початкових класів: теорія і практика: Монографія / С.М. Мартиненко. – К.: КМПУ імені Б.Д Грінченка, 2008, − 434с.
Парфенович І. Соціальна діагностика (лекції) [Електронний ресурс] / І. Парфенович. Режим доступу: http://studentam.net.ua/content/category/35/208/114/
Соціальна педагогіка / За ред. Проф.. А.Й. Капської. – К. : Центр навчальної літератури. – 468 с.
Сластенин В.А. Педагогика / В.А. Сластенин. – М.: Просвещение, 1977. – 362с.
Фалько М.І. Формування дослідницьких умінь майбутніх учителів музики у вищих педагогічних закладах освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / М.І. Фалько. – Київ, 2005. – 20 с.