CHARACTERISTICS OF TEACHER'S PORTFOLIO CREATION SERVICES

Authors

  • Liliia O. Varchenko-Trocenko Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

geography teacher, professional-pedagogical activity, research activity, research skills, the Basics of Landscape course

Abstract

Teacher’s portfolio must comply the requirements of the information society. This characterized by free access to large amounts of data, unprecedented opportunities for cooperation and individual participation. The article analyzes the types of portfolio. We describe the various services that allow you to create an effective portfolio.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Liliia O. Varchenko-Trocenko, Київський університет імені Бориса Грінченка

Молодший науковий співробітник НДЛ інформатизації освіти

References

«The Horizon Report: 2009 K-12 Edition» // New Media Consortium. - 2009.

Волканова В.В. Словник методиста. – К.: 2008

Кириченко В.А. Портфоліо вчителя – як узагальнення і систематизація його педагогічних досягнень.// Електронний збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. №3(13).

І.В. Кузьменчук. Портфоліо як індивідуальна траєкторія підвищення кваліфікації педагога. // Педагогічний альманах. № 6, 2010.

Государев И.Б. Подходы к разработке модели веб-портфолио школьника Информационные и коммуникационные технологии в образовании. №3 – СПб., 2005. – с.97-102

Новикова Т., Пинская М., Прутченков А. и Федотова Е., (2004), Портфолио в зарубежной образовательной практике, Вопросы образования // Educational Studies, issue 3, p. 201-239, http://EconPapers.repec.org/RePEc:scn:voprob:2004:i:3:p:201-239.

Голуб, Г. Б. Портфолио в системе педагогической диагностики / Г.Б. Голуб, О.В. Чуракова // Педагогическая диагностика : Научно-практический журнал. - 2005. - N3. - С. 56-79.

Downloads


Abstract views: 386

Published

2014-10-16

How to Cite

[1]
L. O. Varchenko-Trocenko, “CHARACTERISTICS OF TEACHER’S PORTFOLIO CREATION SERVICES”, OD, no. 3 (7), pp. 9–19, Oct. 2014.

Issue

Section

Загальний розділ

Most read articles by the same author(s)