THE COMPARATIVE ANALYSIS OF UNIVERSITY EDUCATION IN UKRAINE AND THE NETHERLANDS IN THE CONTEXT OF THE BOLOGNA TREATIES
Keywords:
practical training, teaching practice, practice, health saving activities, future physical rehabilitation specialistAbstract
The article highlightsuniversity systems of Ukraine and the Netherlands under the conditions of their integration into the European educational area. The authoranalyses the achievements of Ukrainian and Dutch higher education in the implementation of the Bologna agreement principles and determines prioritiesin terms of Ukrainian university education reforms. The author also expresses the ideas of the employment of Dutch university education reform experiencefor the Ukrainian higher education modernization.Downloads
References
Академічна мобільність як фактор інтеграції України у світовий науково-освітній простір. Аналітична записка. Національний інститут стратегічних досліджень при Президентові України. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/1421/
Болонський процес. // Вища освіта. Інформаційно-аналітичний портал провищу освіту в Україні та за кордоном. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://vnz.org.ua/bolonskyj-protses
Закон України «Про вищу освіту» // Вища освіта. Інформаційно-аналітичний портал про вищу освіту в Україні та закордоном. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu
Міністерство освіти і науки України. Офіційний веб-сайт. Вища освіта. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/58/
Наказ Міністерства освіти і науки України №943 від 16.10.09 Про затвердження у вищих навчальних закладах України європейської кредитно-трансферної системи. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://mon.gov.ua/files/normative/newstmp/2009_1/12_11/nakaz_mon_943.pdf
Ржевська А. В. Сучасна університетська освіта у Нідерландах / А. В. Ржевська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, частина ІІ. –2009. –№5(168) березень.С.94–99.
C. Ching Meza. Universities in the Netherlands. Facts and figures 2012. – Den Haag. Rathenau Instituut, 2012. – 36p. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.rathenau.nl/en/publications/publication/facts-and-figures-universities-in-the-netherlands.html
Code of Conduct with respect to international students in Dutch higher education. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.nuffic.nl/en/about-nuffic/code-of-conduct
Quality in diversity. Strategic agenda for higher education, research and science. Dutch Ministry of Education, Culture and Science. 2011, - 92p. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.government.nl/documents-and-publications/reports/2012/08/30/quality-in-diversity.html
The Accreditation Organisation of the Netherlands and Flanders NVAO. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nvao.com
The Netherlands organisation for international cooperation in higher education.[Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.nuffic.nl/en
Vereniging van Samenwerkende Nederlandse Universiteiten (АсоціаціяуніверситетівНідерландів). [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.vsnu.nl/