EVALUATION OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF UNIVERSITY STUDENTS BASED ON COMPETENCE APPROACH

Authors

  • Lesia М. Ohnivchuk Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

State Committee for Scientific and methodological, didactic tools teaching Ukrainian, teaching Ukrainian, National Commissariat of Education, the creation of textbooks in 1920-1941 years, Elementary School in Ukraine

Abstract

Evaluation of educational achievements of university students based on competence approach is a key issue of pedagogy, psychology and methodology and needs to conduct research different approaches and find effective methods such an evaluation. In this paper, we propose a mathematical model and method of evaluation the level of formation of university students competences on the basis of fuzzy logic, the expediency of its use are described features of the data processing and analysis, identified further areas of research this issue.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Проектирование компетентностно-ориентированных основных образовательных программ, реализующих федеральне государственные образовательные стандарты высшего профессионального образования: методические рекомендации для организаторов проектных работ и профессорско-преподавательских коллективов вузов / Авт. Сост. И.В. Осипова, О.В.Тарасюк. – Екатеренбург: РГППУ, 2009. - 100 с.

Звонников В.И., Челышкова М.Б. Оценка качества результатов обучения при аттестации (компетентностный подход): учеб. пособие. – Изд. 2-е, перераб и доп. – М.: 2012. – 280 с.

Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты // Интернет-

журнал «Эйдос». – 2002. – 23 апреля. http://www.eidos.ru/journal/2002/0423.htm

Беспалько В.П., Татур Ю.Г. Системно методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса подготовки специалиста. - М.: Высшая школа, 1989. - 149 с.

Симонов В.П. Педагогический менеджмент: 50 НОУ-ХАУ в области управления образовательным процессом. Учебное пособие. 2-ое изд. испр. и доп. - М., 1997. - 264 с.

Салов В.О. Засоби діагностики як складова стандартів вищої освіти / В.О. Салов, Т.О. Письменкова // Економіки та управління: науковий вісник НГУ, 2011. - № 3. – С. 132-137.

Щебетенко А. И. Психологические тесты для лидера коллектива [Текст] / А. И. Щебетенко. — М.: Сфера, 2005. — 160 с.

Михеев В. И. Моделирование и методы теории измерений в педагогике [Текст] / В. И. Михеев. — Изд. 4-е, доп. — М.: КРАСАНД, 2010. — 224 с.

Блюмин С.Л., Шуйкова И.А., Сараев П.В., Черпаков И.В. Нечёткая логика: алгебраические основы и приложения: Монография – Липецк: ЛЭГИ, 2002. – 111с.

Заде, Л. Понятие лингвистической переменной и ее применение к принятию приближенных решений [Текст] / Л. Заде. – М.: Мир, 1976. – 163с.

Downloads


Abstract views: 355

Published

2014-10-16

How to Cite

[1]
Ohnivchuk L. М., “EVALUATION OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF UNIVERSITY STUDENTS BASED ON COMPETENCE APPROACH”, OD, no. 3 (7), pp. 154–165, Oct. 2014.

Issue

Section

Загальний розділ