Professional Training of Preschool Education to individual work with children

Authors

  • Леся Куземко Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

individual mode, individualization of teaching, development of child’s personality

Abstract

The importance of the individual approach in a work with preschool children is underscored in the researches of known psychologists, teachers of the past and the present. For successful realization of the individual approach in a work with children, kindergarten teachers should master the appropriate knowledge and skills.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Леся Куземко, Київський університет імені Бориса Грінченка

викладач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та родинного виховання

References

Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / Міністерство освіти і науки України, Акад. пед. наук України ; [наук. ред. та упоряд. О. Л. Кононко]. − К. : Світич, 2008. – 430 с.

Індивідуалізація виховання в дитячому садку: методичні рекомендації / [С. Є. Кулачківська, Г. В. Гуменюк, О. О. Вовчик-Блакитна, С. О. Ладивір, І. І. Карабаєва, Т. О. Піроженко, О.В. Писарєва, К. В. Карасьова, Л. І. Соловйова] – К. : Міленіум, 2005. – 126 с.

Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні: наук.-метод. посіб. / наук. ред. О. Л. Кононко. − К. : Ред. журн. «Дошкільне виховання», 2003. − 243 с.

Кузьменко В. Індивідуалізація виховання й навчання в дошкільних закладах [методичні рекомендації для дошкільних працівників] / Віра Кузьменко. − К. : КМІУВ імені Б. Грінченка, 2002. − 44 с.

Кулачківська С. Є. – дошкільник (вікові та індивідуальні аспекти психічного розвитку) / С. Є. Кулачківська, С. О. Ладивір. – К. : Нора-прінт, 1996. – 108 с.

Литвин Л. Увага до особистості дитини / Л. Литвин // Дошкільне виховання. − 2001. − No 5. − С. 18-19.

Downloads


Abstract views: 545

Published

2013-11-08

How to Cite

[1]
Л. Куземко, “Professional Training of Preschool Education to individual work with children”, OD, no. 1, pp. 103–113, Nov. 2013.

Issue

Section

13.00.04 - Теорія і методика професійної освіти