Роль цифрових технологій у збереженні ментального здоров'я викладачів іноземної мови
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2024.16Ключові слова:
викладач, іноземна мова, ментальне здоров'я, негативні наслідки, професійна освіта, психологічне благополуччя, цифрові технології, перевагиАнотація
Стаття детально розглядає складну та багатогранну роль цифрових технологій у підтримці та збереженні ментального здоров'я викладачів іноземних мов. У контексті невпинно зростаючого використання цифрових інструментів у освітньому процесі, дослідження відкриває дискусію про те, як цифровізація впливає на ефективність, організацію та якість роботи викладачів іноземних мов. З одного боку, цифрові технології відкривають нові горизонти для педагогічної практики, надаючи викладачам доступ до різноманітних освітніх ресурсів, інноваційних методик навчання та інструментів для ефективного управління часом та матеріалами. Це, в свою чергу, може сприяти підвищенню загальної ефективності та задоволення від роботи, а також надати нові можливості для професійного розвитку. Однак, разом з перевагами цифрових технологій, стаття також звертає увагу на їх потенційні ризики та негативні наслідки. Зокрема, акцентується на таких проблемах, як цифрове вигорання, викликане надмірним використанням технологій, відчуття ізоляції через зменшення безпосередніх міжособистісних контактів, а також ризик перенавантаження інформацією. Стаття розглядає, як ці фактори можуть негативно впливати на психологічне благополуччя викладачів іноземних мов, викликаючи стрес та зниження професійної мотивації. Автори підкреслюють важливість надання ефективної психологічної підтримки, яка може стати ключовим елементом у попередженні та вирішенні цих проблем.
Стаття також висвітлює потребу в подальших дослідженнях у цій області, акцентуючи на важливості розробки нових стратегій та підходів, що можуть сприяти кращому розумінню та вирішенню цифрових викликів. Зокрема, автори закликають до дослідження ефективності різних методів психологічної підтримки, вивчення впливу цифрових технологій на різні аспекти ментального здоров'я та розробки цілісних програм, що включають навчання цифровій грамотності, стратегії управління стресом та методики підтримки соціального взаємозв'язку.
Загалом, метою цих досліджень є не лише підвищення якості професійного життя викладачів іноземних мов, але й забезпечення їхнього загального благополуччя у швидко змінюваному цифровому світі. Автори підкреслюють, що такі дослідження важливі не тільки для підтримки індивідуального здоров'я викладачів, але й для забезпечення сталого розвитку освітніх установ у цілому.
Завантаження
Посилання
Vasylieva, T. A. (2022). Tsyfrovi tekhnolohii v osviti: suchasnyi dosvid, problemy ta perspektyvy: monohrafiia. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet. 150 s. (ukr.).
Herhanov, L. D., Yarmaki, A. Kh. (2021). Vprovadzhennia tsyfrovykh tekhnolohii v osvitnii protses zakladu vyshchoi morskoi osvity. «Molodyi vchenyi», 11 (99), 157-159. (ukr.).
Osadcha, L. A. (2018). Psykholohichni osoblyvosti vprovadzhennia ta vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii v osvitnikh protsesakh u vuzi. Internauka, 8, 50–56. (ukr.).
Tolmach, M. (2021). Tsyfrovi tekhnolohii v osviti: mozhlyvosti y tendentsii zastosuvannia. Tsyfrova platforma: informatsiini tekhnolohii v sotsiokulturnii sferi, 4(2), 159–171. (ukr.).
Kryva, M. V., Lozynska, Yu. V. (2023). Zdoroviazberezhuvalni tekhnolohii v osvitnomu prostori pochatkovoi shkoly. Innovatsiina pedahohika, 63(1), 211-215. (ukr.).
Osadchyi, V., Vasyliuk, O. (2022). Zdoroviazberezhuvalna kompetentnist suchasnoho vykladacha inozemnoi movy yak vazhlyva skladova profesiinoi kompetentnosti. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy: zbirnyk naukovykh prats, 63, 106-115. (ukr.).
Nazarenko, N. V., Hetman, A. A., & Hetman, N. A. (2023). Vplyv interaktyvnykh tekhnolohii navchannia na zdorovia uchniv. Innovatsiina pedahohika, 64(2), 13-17. (ukr.).
Stoliarenko, O. B. (2012). Psykholohiia osobystosti : Navch. posib. K.: Tsentr uchbovoi literatury. 280 s. (ukr.).
Kotsan, I. Ya., Lozhkin, H. V., & Mushkevych, M. I. (2011). Psykholohiia zdorovia liudyny. Lutsk: RVV “Vezha” Volyn. nats. un-tu im. Lesi Ukrainky. 430 s. (ukr.).
Maksymenko, S. D., Kuzikova, S. B., Zlyvkov, V. L. (2019). Psykholohichni tekhnolohii efektyvnoho funktsionuvannia ta rozvytku osobystosti : monohrafiia. Sumy: Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka. 540 s. (ukr.).
Haleem, A., Javaida, M., Qadri, M. A., & Suman, R. (2022). Understanding the role of digital technologies in education: A review. Sustainable Operations and Computers, 3, 275-285. (eng).
Kervin, L., Danby, S., & Mantei J. (2019). A cautionary tale: digital resources in literacy classrooms. Learning, Media and Technology, 44(4), 443-456. (eng).
Timotheou, S., Miliou, O., & Dimitriadis ,Y. et al. Impacts of digital technologies on education and factors influencing schools' digital capacity and transformation: A literature review. Education and Information Technologies, 28, 6695–6726. (eng).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.