Цифровий сторітелінг у позакласній роботі з біології

Автор(и)

  • Любов Франчук-Крива Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
  • Світлана Гвоздій Одеський національний університет імені І. І. Мечникова https://orcid.org/0000-0002-8208-2972

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.46

Ключові слова:

сторітелінг, позакласна робота, інформаційно-комунікаційні технології, біологія, вчитель

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням позакласної роботи із використанням цифрового сторітелінгу. Метою статті є визначити доцільність використання цифрового сторітелінгу у позакласній роботі з біології. Сучасний учитель біології сьогодні має забезпечити здобувачів освіти предметними знаннями, необхідними для усвідомлення науково-природничої картини світу, формуванням компетентного ставлення до свого здоров’я і здоров’я оточуючих людей, екологічно відповідальної поведінки у природі та вирішення проблем життєдіяльності. При цьому предмет вивчення біології відрізняється різноманітністю і динамічністю, що обумовлює насичену навчальну програму та постійне зростання об’ємів інформації, призначених для засвоєння, і вимагає нових підходів не тільки до класної, а й позакласної роботи. 

У статті підкреслено, що вдале поєднання традиційних методів навчання і інформаційно-комунікаційних технологій з урахуванням їх дидактичних переваг можуть суттєво збагатити та урізноманітнити зміст позакласних занять з біології. Одним із таких шляхів може стати застосування технології цифрового сторітелінгу, яка дедалі активніше використовується вітчизняними педагогами. Окреслено основні вимоги до підготовки і планування позакласної роботи з біології із застосуванням цифрового сторітелінгу. Визначені платформи та додатки, які можуть бути використаними як інструмент цифрового сторітелінгу. Запропоновані приклади для різних класів базової школи, що може слугувати базою для подальшого розвитку позакласної роботи у вчителя біології сучасності. 

Наведено широкий аналіз вітчизняних та зарубіжних дослідників, які зазначають, що цифровий сторітелінг як педагогічний інструмент, сприяє розширенню пізнавальних і комунікаційних можливостей учнів, активізує увагу і пам’ять, сприяє індивідуалізації навчання, пізнавальній самостійності, розвиває вміння творчо і креативно мислити, забезпечує дружні, колективні відносини та може бути використаний у роботі з учнями різних вікових груп.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Barna, M., & Pauk, L. (2018). Tsikavi metody interaktyvni protses osvitnii robliat efektyvnym [Interesting interactive methods make the educational process effective]. Uchytel pochatkovoi shkoly, 5, 6 (ukr).

Biletska, H., Yefremova, O., Mateiuk, O., & Diachuk, A. (2021). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii na urokakh biolohii ta osnov zdorovia u zakladakh zahalnoi serednoi osvity [The use of digital technologies in the lessons of biology and the basics of health in institutions of general secondary education]. Zb. nauk. pr. Nats. ak. derzh. prykordonnoi sluzhby Ukrainy, 4 (27), 15-35 (ukr).

Bilyk T.S. (2018). Orhanizatsiia pozaurochnoi vykhovnoi roboty z molodshymy shkoliaramy na matematychnomu materiali. [Organisation of extracurricular educational work with junior schoolchildren based on mathematical material]. Molodyi vchenyi, № 5 (57), 72 (ukr.).

Bondarenko N. (2019). Storytelling yak komunikatsiinyi trend i vsepredmetnyi mukr.)etod navchannia. [Storytelling as a communication trend and an all-subjects teaching method]. Molod i rynok, № 7 (174), 130-135 (ukr).

Burduzha O.H. (2022). Vykorystannia innovatsiinoi metodyky storitelinh – uspishne formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti uchniv. [The use of innovative storytelling methodology is a successful formation of students' communicative competence]. HOU DPO «Instytut rozvytku osvity ta pidvyshchennia kvalifikatsii». URL: https://new.iroipk.idknet.com/wp-content/uploads/2022/02/O.G._Burduzha.pdf (ukr).

Hych H.M. (2015). Storitelinh yak innovatsiina metodyka formuvannia movnoi kompetentnosti. [Storytelling as an innovative methodology for the formation of language competence]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho universytetu im. V.O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, № 4 (51), 188-192 (ukr).

Derkach Yu.A., Chmil M.M. (2022). Storytelling yak zasib rozvytku komunikatyvnoi kompetentnosti uchniv pochatkovoi shkoly. [Structure of organisation of extracurricular activities of students in geography]. Molodyi vchenyi, № 9 (109), S. 67-73.https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-9-109-16 (ukr).

Dudka I. (2018). Struktura orhanizatsii pozaklasnoi diialnosti uchniv iz heohrafii. [Structure of organisation of extracurricular activities of students in geography]. Humanitarium, Tom 40, Vyp. 2, 22-31 (ukr).

Zakoni Ukrainy «Pro osvitu» №2145-VIII : pryiniatyi 05.09.2017 roku. [The Law of Ukraine "On Education"]. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (ukr).

Kost S., Krokhmalna H. (2021). Metodyka «Storytelling» yak zasib formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti zdobuvachiv osvity. [The "Storytelling" methodology as a means of forming the communicative competence of students]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia pedahohichna, Vyp. 35, 122–129. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ (ukr).

Kotienieva I.S., Vovk S.V. (2020). Metodychnyi suprovid vykladatskoi diialnosti suchasnoho vchytelia biolohii : Navchalno-metodychnyi posibnyk. [Methodological support of teaching activities of a modern biology teacher: Educational and methodological manual]. Starobilsk : Vyd-vo DZ «LNU im. Tarasa Shevchenka», 325 (ukr).

Kulibaba D. H., Mironets L. P. (2020). Vydy pozaklasnoi roboty z biolohii v umovakh dystantsiinoho navchannia. [Types of extracurricular activities in biology in the context of distance learning]. Pryrodnychi nauky, Vyp. 17, 147-150 (ukr).

Moroz I.V., Hrytsai N.B. (2018). Pozaklasna robota z biolohii. Navchalnyi posibnyk. [Extracurricular activities in biology. Study guide.]. Ternopil : Navchalna knyha-Bohdan, 272 (ukr).

Mospan L.V. (2012). Vykorystannia suchasnykh informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii pid chas vykladannia biolohii. [The use of modern information and communication technologies in teaching biology]. Biolohiia, № 5, 2-9 (ukr).

Nova ukrainska shkola : kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly. [New Ukrainian school: conceptual principles of secondary school reform]. Kontseptsiia novoi ukrainskoi shkoly. URL: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf (ukr).

Pavliuk V.I. (2021). Tsyfrovi platformy dlia stvorennia storitelinhu na urokakh anhliiskoi movy u pochatkovii shkoli. [Digital platforms for creating storytelling in primary school English lessons]. Akademichni studii. Seriia «Pedahohika», Vyp. 3, ch. 2, 185-190. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.2.28 (ukr).

Prykhodko S.O., Morhunova N.S. (2020). Stratehii vykorystannia tekhnolohii tsyfrovoi rozpovidi (Digital Storytelling) v protsesi vyvchennia inozemnoi movy studentamy tekhnichnykh ZVO. [Strategies of using Digital Storytelling technology in the process of learning a foreign language by students of technical universities]. Naukovyi chasopys NPU im. M.P. Drahomanova, Vyp. 73, T. 2, 48-52 (ukr).

Skakun N.S. (2018). Vykorystannia vchytelem pryrodnychykh nauk storitelinhu yak instrumentu rozvytku kreatyvnosti. [Using storytelling as a tool for developing creativity by a science teacher]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, № 61, T. 1, 184-188 (ukr).

Tolmach M. (2022) Praktyky tsyfrovoho storitelinhu dlia fakhivtsiv informatsiinoi spravy. [Digital storytelling practices for information professionals]. Tsyfrova platforma: informatsiini tekhnolohii v sotsiokulturnii sferi, T. 5, № 1, 185-198 (ukr).

Aguilar S., Alcántara J. (2017). Storytelling as a tool for Science teaching in bilingual primary education. X congreso internacional sobre investigación en didáctica de las ciencias Extraordinario, 5085–5090 (eng).

Agyekum Samuel (2021). How can extracurricular activities have a positive impact on the academic performance of both the primary and the secondary school : Thesis for Master degree / University of the People Pasadena, CA, United States, 75. DOI: 10.13140/RG.2.2.16891.85288 (eng).

Christison Claudette (2013). The Benefits of Participating in Extracurricular Activities. BU Journal of Graduate Studies in Education, Vol. 5, Issue 2, 17-20 (eng).

Robin B. Educational Use of Digital Storytelling. What is Digital Storytelling? University of Houston, College of Education. URL: http://digitalstorytelling.coe.uh.edu/page.cfm?id=27 (eng)

Smeda Najat, Dakich Eva, Sharda Nalin (2014). The effectiveness of digital storytelling in the classrooms: a comprehensive study. Smart Learning Environments, ol. 1 (6). DOI:10.1186/s40561-014-0006-3 (eng).

Downloads


Переглядів анотації: 54

Опубліковано

2023-12-27

Як цитувати

[1]
Л. Франчук-Крива і С. Гвоздій, «Цифровий сторітелінг у позакласній роботі з біології», OD, вип. 4(43), с. 96–109, Груд 2023.

Номер

Розділ

Інформатизація освіти

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають