Тенденції цифровізації підготовки вчителів у Республіці Польща
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.311Ключові слова:
цифровізаці, цифровізація освіти, цифровізація підготовки вчителів, тенденції, майбутні педагоги, професійна підготовка вчителівАнотація
У статті визначено тенденції цифровізації підготовки вчителів у Республіці Польща; зроблено висновок, що сучасна освіта слідує за мінливим світом, зосереджуючись на формуванні цифрових компетентностей вчителів, персоналізації викладання, використанні цифрових технологій та засобів навчання, активному запровадженні змішаного навчання, навчанні впродовж життя та проєктному навчанні. Завдяки впровадженню цих тенденцій у закладах вищої освіти майбутні вчителі краще будуть підготовлені до майбутньої професійної діяльності та відповідати викликам сучасного ринку праці. Цифровими інструментами, що впливають на нову роль університету, є платформи та додатки, які пропонують використовувати при дистанційному навчанні до зміни парадигми викладання та навчання в закладах вищої освіти. Для розв’язання поставлених завдань та досягнення мети дослідження використовується комплекс загальнонаукових методів – теоретичні: аналіз і синтез з метою визначення основних напрямів дослідження особливостей цифровізації підготовки вчителів у Республіці Польща; емпіричні: вивчення нормативно-правової бази, праць вітчизняних та зарубіжних дослідників щодо цифровізації професійної підготовки вчителів та цифровізації освіти загалом; статистичної обробки результатів дослідження: для кількісного та якісного отримання даних. Оскільки питання тенденцій цифровізації підготовки вчителів у Республіці Польща вивчене недостатньо, подальше дослідження обраної проблеми є актуальним і своєчасним та сприятиме запозиченню всіх сучасних позитивних тенденцій в освітній простір України.
Завантаження
Посилання
Binytska, K. (2018). Pidhotovka maibutnikh uchiteliv pochatkovoi osvity u krainakh Skhidnoi Yevropy: teoriia i praktyka: monohrafiia [Preparing future primary education teachers in Eastern European Ukraine: theory and practice: monograph]. (Ed. by G. Tereshchuk). Khmelnytskyi, publisher FOP Tsiupak A. A. 376 p.
Sysoeva, S. (2021). Pedahohichni aspekty tsyfrovizatsii osvity [Pedagogical aspects of educational digitalization]. Continuous Professional Education: Theory and Practice, No. 4, pp. 24–32. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2021.4.3
Antczak, M. (2016). Contemporary trends in education of future librarians on the example of the Department of Librarianship and Information Science, University of Lodz. Acta Universitatis Lodziensis Folia Librorum, 1/2(22/23), pp. 81–106.
Białek, E. D. (2008). Trends in 21st-century education: Education without borders – overcoming barriers. In: P. Bury & D. Czajkowska-Ziobrowska (Eds.), Poznan: pp. 1–9.
Digitization of Polish education: Vision and demands. (2016). https://centrumcyfrowe.pl/wp-content/uploads/2016/07/cyfryzacja-polskiejedukacji_final.pdf
Fazlagić, J. (2016). New trends in education. Meritum, 1(40), pp. 2–10.
Judycka, I. (2017). Podążając za Generacją Z – trendy w edukacji. EduNews.pl. https://edunews.pl/narzedzia-i-projekty/projekty-edukacyjne/4033-beezee2017-trendy-w-edukacji
Kowalski, D. (2022). New trends in contemporary education. https://www.bm.net.pl/nowe-trendy-we-wspolczesnej-edukacji/
Mikołajczyk, K. (2019). New trends in adult education. Attachment No. 4. https://www.researchgate.net/publication/333339666_Katarzyna_Mikolajczyk_Nowe_trendy_w_ksztalceniu_doroslych.
Regulation of the Minister of National Education and Sport of 7th September 2004 on the standards of teacher education. Official Journal No. 207, item 2110. URL: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu20042072110
Trends in education. What methods of acquiring knowledge will be popular in the coming years? https://startup.pfr.pl/pl/aktualnosci/trendy-w-edukacji-jakie-metody-zdobywania-wiedzy-beda-popularne-w-kolejnych-latach/
Contemporary trends in education (2015). Smak, E., Wereszczyńska, K., Malec, A. (Eds). Publisher: University of Opole Publishing House. 288 p.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.