Сучасні тенденції формування професійної компетентності студентів закладів вищої освіти КНР

Автор(и)

  • Вей Чжан здобувач третього (освітньо-наукового рівня) вищої освіти кафедри освітології та інноваційної педагогіки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-4132-8198

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.39

Ключові слова:

компетентність, професійна компетентність, тенденції, здобувачі освіти, заклади вищої освіти, КНР

Анотація

У статті розглянуто питання сучасних тенденцій формування професійної компетентності здобувачів закладів вищої освіти. Проаналізовано визначення поняття професійної компетентності на основі різних визначень і сформульовано власне бачення цього поняття як: сукупність знань, навичок, умінь та якостей, які необхідні для успішного виконання певної професійної діяльності. Визначено, що до найбільш значимих тенденцій у формуванні професійної компетентності в освітньому просторі закладів вищої освіти можна віднести: активне використання інформаційно-цифрових технологій; навчальні програми, орієнтовані на практику; міждисциплінарність та гнучкість; розвиток м’яких навичок; участь у науково-дослідній діяльності. Зазначено, що сучасні тенденції у формуванні професійної компетентності також пов’язані з активною взаємодією між навчальними закладами та роботодавцями. Такий підхід дозволяє врахувати потреби ринку праці та підготувати фахівців, які відповідають сучасним вимогам.

Досліджено провідний досвід системи вищої освіти КНР у формуванні професійної компетентності здобувачів. До основних тенденцій вищеозначеного питання у системі освіти КНР віднесено: програми інтернет-освіти; використання сучасних технологій у навчанні; інтерактивні методи навчання; програми стажування; поглиблене вивчення іноземних мов; міжнародна мобільність; розвиток soft skills. Констатовано, що формування професійної компетентності студентів є складним та багатогранним процесом, який потребує комплексного підходу та постійного вдосконалення існуючих методів та засобів підготовки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Attwood, M., Curtis, A., Pitts, J., & While, R. (Eds.). (2008). Professional Development: A Guide for Primary Care. John Wiley & Sons.

Breslavets, H, Shpak, H., Khomenko, A, Bakalo, L., Osypenko, V., & Dziuba, O. (2023). Distance Vocal Training in the Postmodern Period. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 15(2), 440-455. https://doi.org/10.18662/rrem/15.2/743

Demers, G., Woodburn, A. J., & Savard, C. (2006). The Development of an Undergraduate Competency-Based Coach Education Program. The Sport Psychologist, 20(2), 162-173. https://doi.org/10.1123/tsp.20.2.162

Epstein, R. M., & Hundert, E. M. (2002). Defining and assessing professional competence. Jama, 287(2), 226-235.

Eraut, M. (1994). Developing professional knowledge and competence. Psychology Press.

Folomeeva, N. (2018). Use of vocal techniques in vocal class in the process of professional training. KELM (Knowledge, Education, Law, and Management), 23(3), 190-199.

Grangeat, M., & Gray, P. (2007). Factors influencing teachers’ professional competence development. Journal of Vocational Education and Training, 59(4), 485-501.

Guo, Y., Guan, Y., Yang, X., Xu, J., Zhou, X., She, Z., & Fu, M. (2014). Career adaptability, calling and the professional competence of social work students in China: A career construction perspective. Journal of Vocational Behavior, 85(3), 394-402.

Huang, R., Su, H., & Xu, S. (2014). Developing teachers’ and teaching researchers’ professional competence in mathematics through Chinese Lesson Study. ZDM, 46, 239-251.

Kreydun, N., Nalyvaiko, O., Ivanenko, L., Zotova, L., Nevoienna, O., Iavorovska, L., Kharchenko, A., & Sevostianov, P. (2022). The Quality of Education in the Conditions of Forced Distance Learning Caused by COVID-19. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(4), 423-448. https://doi.org/10.18662/rrem/14.4/649

Kunter, M., Kleickmann, T., Klusmann, U., & Richter, D. (2013). The development of teachers’ professional competence. Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers: Results from the COACTIV project, 63-77.

Lester, S. (2014). Professional standards, competence and capability. Higher Education, Skills and Work-based Learning, 4, 31-43.

Mulder, M. (2014). Conceptions of professional competence. International handbook of research in professional and practice-based learning, 107-137.

Pettis, J. (2002). Developing our professional competence: Some reflections. Methodology in language teaching: An anthology of current practice, 393-396.

Shi, Y. (2021). The use of mobile internet platforms and applications in vocal training: Synergy of technological and pedagogical solutions. Interactive learning environments, 1-12.

Shulman, L. S. (2006). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Teacher Education: Major Themes in Education. New York: Macmillan, 119-145.

Tynjälä, P. (2008). Perspectives into learning at the workplace. Educational research review, 3(2), 130-154.

Van der Vleuten, C. P. M., Schuwirth, L. W. T., Scheele, F., Driessen, E. W., & Hodges, B. (2010). The assessment of professional competence: building blocks for theory development. Best practice & research Clinical obstetrics & gynaecology, 24(6), 703-719.

Van Der Vleuten, C. P., & Schuwirth, L. W. (2005). Assessing professional competence: from methods to programmes. Medical education, 39(3), 309-317.

Wang, Y. (2022). Vocal education in higher educational institutions in China: student motivation and creativity. Interactive Learning Environments, 1-11.

Yang, X., Kaiser, G., König, J., & Blömeke, S. (2018). Measuring Chinese teacher professional competence: adapting and validating a German framework in China. Journal of Curriculum Studies, 50(5), 638-653.

Zhang, Z., Tian, J., Zhao, Z., Zhou, W., Sun, F., Que, Y., & He, X. (2022). Factors Influencing Vocational Education and Training Teachers’ Professional Competence Based on a Large-Scale Diagnostic Method: A Decade of Data from China. Sustainability, 14(23), 15871.

张莉, 鲁萍, & 杜涛. (2015). 高校辅导员职业能力提升与专业化发展研究. 思想理论教育导, (8), 130-132.

林佩瑩、王振德(1998)。國小資優教育教師專業能力之分析研究。特殊教育研究學刊 16,443-462.

林清章. (2012). 幼兒園教師專業能力指標之建構. 幼兒教保研究,(8), 53-79.

潘慧玲, 王麗雲, 簡茂發, 孫志麟, 張素貞, 張錫勳, ... & 蔡濱如. (2004). 國民中小學教師教學專業能力指標之發展. Educational Research & Information, 12(4), 129-168.

盛群力, & 沈敏. (2004). 旨在获得学习能力和专业能力的学习环境设计. 远程教育杂志, (4), 17-23.

Downloads


Переглядів анотації: 105

Опубліковано

2023-09-28

Як цитувати

[1]
В. Чжан, «Сучасні тенденції формування професійної компетентності студентів закладів вищої освіти КНР», OD, вип. 3(42), с. 132–145, Вер 2023.

Номер

Розділ

Компетентнісний підхід в освіті