Формування англомовної фонетичної компетентності майбутніх учителів початкової школи: сучасні виклики

Автор(и)

  • Інна Моляка аспірантка Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка https://orcid.org/0000-0002-5498-6907

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.38

Ключові слова:

мовна компетентність, фонетична компетентність, англомовна фонетична компетентність, англомовна фонетична компетентність майбутніх учителів початкової школи, фонетичні знання, фонетичні вміння і навички

Анотація

Сучасна парадигма мовної підготовки майбутніх учителів початкової школи орієнтується на впровадження компетентнісного підходу до навчання здобувачів початкової освіти, який є ключовим елементом Нової української школи. Ця парадигма враховує кардинальні зміни й повсякденні виклики, з якими стикаються сучасні вчителі, та відзначається високою якістю, різноаспектністю й гнучкістю.

У даній статті розглядається англомовна фонетична компетентність як важлива складова мовно-методичної підготовки майбутніх учителів початкової школи.

З метою дослідження актуальної проблеми використано сукупність взаємодоповнювальних науково-теоретичних методів: критичний аналіз і синтез психолого-педагогічної, науково-методичної, лінгвістичної літератури з проблеми дослідження, освітніх нормативно-правових документів для з’ясування стану розробленості проблеми. Досліджено теоретичні основи понять «мовна компетентність», «фонетична компетентність», «англомовна фонетична компетентність» та «фонетична компетентність майбутніх учителів». Опрацювання спеціальної літератури дало можливість синтезувати дефініцію «англомовна фонетична компетентність майбутніх учителів початкової школи», що є першою спробою формулювання даної компетентності та її складників. З огляду на характеристику базових понять дослідження визначено роль і місце англомовної фонетичної компетентності у структурі іншомовної комунікативної компетентності. Крім того, проведений аналіз основних тенденцій і напрямів формування англомовної фонетичної компетентності у студентів закладів вищої педагогічної освіти.

У статті наведено детальний огляд різних аспектів цієї проблеми та висвітлено актуальні питання, пов’язані з розвитком фонетичної компетентності у майбутніх учителів початкової школи. Результати дослідження можуть бути корисними для практичної роботи вчителів та викладачів, які займаються підготовкою майбутніх учителів англійської мови у початковій школі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bigich, O. B. (2018). Suchasni tekhnolohii navchannia inozemnykh mov i kultur u pochatkovii shkoli. Visnyk KHLU. Seriia Pedahohika ta psykholohiia, Vypusk 29, 162−169. Retrieved from http://rep.khlu.edu.ua/xmlui/handle/787878787/2182

Borysko, N. F. (2011). Metodyka formuvannia inshomovnoi fonetychnoi kompetentsii. Inozemni movy, №3, 3−14. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/im_2011_3_2

Bohush, A. M., Havrysh, N. V. (2015). Doshkilna linhvodydaktyka: Teoriia i metodyka navchannia ditei ridnoi movy. Kyiv: Vyshcha shkola. Retrieved from https://library.megu.edu.ua:9443/jspui/bitstream/123456789/1679/1/bogush_a_m_doshkil_na_lingvodidaktika_teoriya_i_metodika_nav.pdf

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity (State Standard of Primary Education). (2018). Kyiv. Retrieved from http://surl.li/tctb (Accessed March 30, 2023).

Karpenko, Yu. O. (2009). Vstup do movoznavstva: pidruchnyk. Kyiv: Akademiia.

Konseptsiia rozvytku anhliiskoi movy v universytetakh (Concept of English Language Development in Universities). (2019). Kyiv. Retrieved from http://surl.li/jbkoy (Accessed April 5, 2023).

Korniiaka, O. M. (2016). Komunikatyvna kompetentnist yak vyznachalnyi chynnyk profesiinoho samozdiisnennia vykladacha vyshchoi shkoly. Aktualni problemy psykholohii. №16. 82−92. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/706118/1/Kornijaka_OM_(2016)_Komunikatyvna_kompetentnist_jak_vyznachalnyj.pdf

Lopatinska, N. A. (2015). Movna, movlennieva ta komunikatyvna kompetentsii u studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv yak skladnyky fakhovoi kultury maibutnoho korektsiinoho pedahoha. Aktualni pytannia kolektsiinoi osvity: zb. nauk. prats. Kamyanets-Podilskyi, 187−197. Retrieved from https://aqce.com.ua/download/publications/203/239.pdf/

Meliekestseva, N. V. (2021). Formuvannia profesiino oriientovanoi fonetychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv anhliiskoi movy pochatkovoi shkoly. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, №3(107), 177−186. Retrieved from https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/11/19.pdf

Nikolaieva, S. Yu. (2002). Metodyka vykladannia inozemnykh mov u serednikh navchalnykh zakladakh. Kyiv: Lenvit.

Panova, L. S., Andriiko, I. F., Tezikova, S. V., Potapenko, S. I., Chekal, H. S., Paliy, O. A., Zhylko, N. M., Blyzniuk, O. I., Shevchenko, S. I., Sydorenko, M. M., Lytvynenko, S. P., Tymchenko, T. M. (2010). Metodyka navchannia inozemnykh mov u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh. Kyiv: Akademiia.

Pinchuk, I. O. (2014). Anhlomovna kompetentnist yak skladnyk profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv. Young Scientist, №12, 177−180. Retrieved from http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2014/12/117.pdf

Prokopova, O. P. (2010). Movlennievo-komunikatyvna kompetentnist yak odna iz skladovykh profesiinoho stanovlennia fakhivtsia. Formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv fizyko-tekhnolohichnoho profiliu v umovakh yevrointehratsii: zbirnyk naukovykh prats. Kamianets-Podilskyi, 54−57. DOI: https://doi.org/10.32626/2307-4507.2010-16.54-57

Roman, S. V. (2012). Psykholoho-dydaktychni ta metodychni zasady suchasnoho navchannia inozemnykh mov u pochatkovii shkoli. Inozemni movy, №3, 28−35. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/im_2012_3_6

Chomsky, N. (2006). Language and Mind. Cambridge. Retrieved from http://surl.li/jbkad

Cunningham, U. (2015). Teaching English Pronunciation Online to Swedish Primary School Teachers. Teaching and Researching the Pronunciation of English language. 63−76. DOI: 10.1007/978-3-319-11092-9_4

Fabre-Merchan, P., Torres-Jara, G., Andrade-Dominguez, F., Jose Ortiz-Zurita, Ma., Alvarez-Munoz, P. (2017). A Phenomenological Study: The Impacts of Developing Phonetic Awareness through Technological Resources on English Language Learners’ (ELL) Communicative Competences. English Language Teaching. V.10. №12. p. 83−87. DOI: 10.5539/elt.v10n12p83

Olloqova O‘g‘iljon, Mamanazarovna. (2022). Development of Students’ Pragmatic Competence through Phonetic Knowledge. International Journal of Trend in Scientific Research and Development. 2022 № 6. 1541−1545 Retrieved from http://eprints.umsida.ac.id/10838/1/ijtsrd52119.pdf

Sari Rahayu, L., Kusuma Wardani, D., Bram, B. (2019). Analyzing English Pronunciation Skills of Indonesian Bilingual School Teachers Using Phonetic Transcription. Pedagogy Journal of English Language Teaching. Vol. 7. № 2. 104−109. DOI: 10.32332/pedagogy.v7i2.1499

Downloads


Переглядів анотації: 54

Опубліковано

2023-09-28

Як цитувати

[1]
І. Моляка, «Формування англомовної фонетичної компетентності майбутніх учителів початкової школи: сучасні виклики», OD, вип. 3(42), с. 117–131, Вер 2023.

Номер

Розділ

Компетентнісний підхід в освіті