Використання е-ресурсів як дієвого засобу організації навчального квесту в закладі вищої освіти

Автор(и)

  • Тетяна Горохова кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри української мови, Факультет української філології, культури і мистецтва, Київський університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0003-0113-8653
  • Ольга Зарудня кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри української мови, Факультет української філології, культури і мистецтва, Київський університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0009-0002-2504-4475

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.35

Ключові слова:

навчальний квест, онлайн-квест, вебквест, електронні ресурси для організації квесту

Анотація

У статті досліджені можливості використання е-ресурсів для організації навчального квесту в закладах вищої освіти. Представлено різні підходи до визначення сутності понять «квест», «онлайн-квест», «вебквест» у науково-педагогічній та методичній літературі. Визначено онлайн-квест як ігрову педагогічну технологію та розкрито роль у формуванні ключових, професійних та мовно-комунікативних компетентностей студентів, набутті навичок самостійної науково-пошукової діяльності та вдосконаленні вмінь групової взаємодії. Авторами виокремлено та охарактеризовано основні етапи впровадження онлайн-квесту (підготовчий, настановний, власне пошуковий, заключний), а також розкрито принципи добору навчальних ресурсів та подано аспекти створення завдань. Описано структуру навчального квесту з використанням цифрових засобів. Особливу увагу приділено груповій роботі команд-учасників на онлайн-платформі Learningapps та онлайн-дошці Padlet та обґрунтовано їхній потенціал під час проходження інтерактивного онлайнового квесту «Мовний марафон» у Київському університеті імені Бориса Грінченка. Подано приклади мовно-літературних і творчих завдань, виокремлено критерії оцінювання та сформульовано засади інтерпретації отриманих результатів. Обґрунтовано роль онлайн-квесту у формуванні культуромовної особистості студентів та визначено переваги такого підходу, зокрема, підвищення мотивації студентів та набуття ними низки загальнопрофесійних і мовних компетентностей. Емпірично підтверджено актуальність і доцільність організації навчального квесту з використанням електронних ресурсів у закладі вищої освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Herliand, T.M., Kulalaieva, N.V., Pashchenko, T.M., Romanova, H.M., Romanov, L.A. (2016) Veb-kvest u profesiinomu navchanni: metodychni rekomendatsii [Web-quest in professional education: methodical recommendations]; in general edited by T.M. Herliand. K.: IPTO NAPN Ukrainy, 141 (ukr).

Kademiya, M.Yu., Tkachenko, T.V., Yevsyukova, L.S. (2011) Innovatsiini tekhnolohii navchannia: slovnyk hlosarii : navchalnyi posibnyk dlia studentiv, vykladachiv navchalnykh zakladiv [Innovative learning technologies: dictionary-glossary. A manual for students and teachers of educational institutions]. Lviv: Publishing house SPOLOM, 196 (ukr).

Korytska, H. (2018) Vykorystannia veb-kvest tekhnolohii u navchanni uchniv ukrainskoi movy na zasadakh diialnisnoho pidkhodu [The use of web-quest technology in teaching students of the Ukrainian language based on the activity approach]. Information Technologies and Learning Tools, Tom 65, №3, 66. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2018_65_3_8 (ukr).

Kucheruk, O. A., Karaman, S.O., Karaman, O.V., Vinnikova, N.M. (2019) Vykorystannia IKT dlia formuvannia fakhovykh kompetentnostei u maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury [The use of ICT for the formation of professional competences in future teachers of the Ukrainian language and literature]. Information Technologies and Learning Tools, vol. 71, № 3,196-214. https://doi.org/10.33407/itlt.v71i3.2814 (ukr).

Lukianiuk, V. (Ed.) (2001-2023) Slovnyk inshomovnykh sliv ukrainskoi movy [Dictionary of foreign words of the Ukrainian language]. https://www.jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Qry=%EA%E2%E5%F1%F2 (ukr).

Sokol, I. (2014) Kvest: metod chy tekhnolohiia? [Quest: method or technology?]. Computer in school and family, № 2, 28-31. http://nbuv.gov.ua/UJRN/komp_2014_2_8 (ukr).

Tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy (2015 – 2023) [Explanatory dictionary of the Ukrainian language]. Ukrainskyi movno-informatsiinyi fond NAN Ukrainy, 1-10, 1304. https://sum20ua.com/Entry/index?wordid=198788&page=1303 (ukr).

Cambridge Academic Content Dictionary (2023) / Cambridge University Press, https://dictionary.cambridge.org/quest (eng).

Dodge, B. Some thoughts about WebQuests. San Diego: University of San Diego, 1995. https://jotamac.typepad.com/jotamacs_weblog/files/WebQuests.pdf (eng).

Gherghel, C., Yasuda, Sh., Kita, Y. Interaction during online classes fosters engagement with learning and self-directed study both in the first and second years of the COVID-19 pandemic. Computers & Education. Vol. 200, July 2023, 104795 https://doi.org/10.1016/j.compedu.2023.104795 (eng).

Jung, I., Choi, S. Effects of different types of interaction on learning achievement, satisfaction and participation in web-based instruction. Innovations in Education & Teaching International, 39(2), 2022, 153–162. https://doi.org/10.1080/14703290252934603 (eng).

Lockee, B. Online education in the post-COVID era. Nature Electronics, 4, 2021, 5–6. https://doi.org/10.1038/s41928-020-00534-0 (eng).

Downloads


Переглядів анотації: 56

Опубліковано

2023-09-28

Як цитувати

[1]
Т. Горохова і О. Зарудня, «Використання е-ресурсів як дієвого засобу організації навчального квесту в закладі вищої освіти», OD, вип. 3(42), с. 68–82, Вер 2023.

Номер

Розділ

Інформатизація освіти