МИСТЕЦЬКІ ПАРАДИГМИ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Nadiуa Voronova

Анотація


У статті переосмислюється інтеграція культури і мистецтва в освітній простір. Досліджується культурологічна підготовка, серцевиною якої схарактеризовано мистецтво. Визначено мистецькі парадигми культурологічної освіти. Проаналізовано загальне осмислення художньої культури в історичному аспекті; становлення художньої педагогіки як самостійного напрямку педагогічної науки; використання мистецтва як засобу естетичного виховання. Перспективним уявляється впровадження мультимедійних технологій в теорію і методику фахової підготовки.


Ключові слова


естетичне виховання; культура; культурологічна освіта; мистецтво; мультимедійні технології.

Повний текст:

PDF

Посилання


Берестовская Д. С. Культурология : учеб. пособие / Д. С. Берестовская. – Симферополь : Бизнес–Информ, 2003. – 392 с.

Бранский В. П. Социальная синергетика и акмеология. Теория самоорганизации индивидуума и социума / В. П. Бранский, С. Д. Пожарский. – СПб. : Лань, 2002. – 402 c.

Веремьев А. Методологические основы преподавания предметов художественно-эстетического цикла / А. Веремьев // Искусство и образование. – 2002. – № 4. – С. 4-8.

Жидков В. С. Искусство и картина мира / В. С. Жидков, К. Б. Соколов ; М-во культуры Рос. Федерации, РАН, Гос. Ин-т искусствознания. – СПб. : Алетейя, 2003. – 464 с.

Каган М. С. О субстанции, строении и функциях культуры : ( к вопросу об основаниях культурологии) / М. С. Каган // Личность. Культура. Общество. – 2004. – Вып. 2(22). – С. 123-135.

Левчук Л. Т. Естетика : навч. посіб. для ВУЗ / Левчук Л. Т., Оніщенко О. Т. – К . : Вища шк., 2007. – 271 с.

Людина і світ : підручник / Л. В. Губерський, В. Г. Кремінь, О. А. Приятельчук. – К. : Т-во «Знання», 2000. – 342 с.

Рудницька О. П. Педагогіка : загальна та мистецька : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. П. Рудницька ; АПН України, Ін-т педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – К., 2002. – 270 с.

Шевнюк О. Л. Культурологічна освіта майбутнього вчителя : теорія і практика / О. Л. Шевнюк. – К. : Вид-во нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова, 2003. – 232 c.

Ognevyuk V., Sysoieva S. (2015). Training of educational experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program. The advanced science journal (6), pp. 98-103, DOI: 10.15550/ASJ.2015.06.098.

References

Berestovskaja D. S. (2003). Kulturolohyia : ucheb. posobye [Cultural studies : studies. allowance]. Symferopol : Biznes–Inform, 392 (rus)

Branskyi V. P., Pozharskyi S. D. (2002). Sotsyalnaia synerhetyka y akmeolohyia. Teoryia samoorhanyzatsyy yndyvyduuma y sotsyuma [Social synergetics and psychology. The theory of self-organization of the individual and society]. SPb. : Lan, 402 (rus).

Veremev A. (2002). Metodolohycheskye osnovu prepodavanyia predmetov khudozhestvenno-estetycheskoho tsykla [Methodological bases of teaching of artistic-aesthetic cycle]. Yskusstvo y obrazovanye, 4, 4-8 (rus).

Zhydkov V. S., Sokolov K. B. (2003). Yskusstvo y kartyna myra [The art and painting world]. SPb. : Aleteiia, 464(rus).

Kahan M. S. (2004). O substantsyy, stroenyy y funktsyiakh kulturы : (k voprosu ob osnovanyiakh kulturolohyy) [On substance, structure and functions of culture : (to the question of the foundations of cultural studies)]. Lychnost. Kultura. Obshchestvo, 2(22), 123-135.

Levchuk L. T. (2007). Estetyka : navch. posib. dlia VUZ [Aesthetics : proc. manual. for the university]. K . : Vyshcha shk., 271 (ukr).

Huberskyi L. V., Kremin V. H., Pryiatelchuk O. A. (2000). Liudyna i svit : pidruchnyk [Man and the world : textbook]. K. : T-vo «Znannia», 342 (ukr)

Rudnytska O. P. (2002). Pedahohika : zahalna ta mystetska : navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl. [Pedagogy : General and artistic]. K.: APN Ukrainy, 270 (ukr).

Shevniuk O. L. (2003). Kulturolohichna osvita maibutnoho vchytelia : teoriia i praktyka [Cultural education of future teachers : theory and practice]. K. : Vyd-vo nats. ped. un-tu im. M. P. Drahomanova, 232 (ukr)

Ognevk V., Sysoieva S. (2015). Training of educational experts in Ukraine: experimental interdisciplinary program. The advanced science journal (6), pp. 98-103, DOI: 10.15550/ASJ.2015.06.098.




DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.18519

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.