HOW TO DETERMINE THE TEACHERS THE PSYCHOLOGICAL PORTRAIT OF STUDENT?

Authors

  • Yevgeniya A. Nevedomska Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Anna P. Мihajlovska Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

national consciousness, patriotism, mentality

Abstract

The article deals with the concept of asymmetry of the human brain, set goals and objectives of the pilot study discloses a technique for carrying out the experiment. The study showed that functional asymmetry of the brain affects the temperament and memory processes of the student. The study revealed certain regularities between brain asymmetry coefficient students and their peculiarities of temperament and memory processes. These data will be useful to teachers in the educational process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Yevgeniya A. Nevedomska, Київський університет імені Бориса Грінченка

доцент, канд. пед. наук, доцент кафедри анатомії і фізіології людини

Anna P. Мihajlovska, Київський університет імені Бориса Грінченка

студентка

References

Доброхотова Т.А., Брагина Н.Н. Левши. – М.: Книга, 1994. – 323 с.

Психофизиология: Учебник для вузов / Под ред. Ю.И. Александрова. – СПб.: Питер, 2006. – 464 с.

Сперри Р.У. Перспективы менталистской революции. Возникновение нового научного мировоззрения // Мозг и разум. – М.: Наука, 1994. – 269 с.

Спрингер С., Дейч Г. Левый мозг, правый мозг. – М.: Мир, 1981. – 368 с.

Чуприков А.П., Волков Е.А. Мир леворуких. – К.: "Инст-т нейропсихиатрии А.Чуприкова", 2005. – 88 с.

Downloads


Abstract views: 336

Published

2015-02-19

How to Cite

[1]
Y. A. Nevedomska and Мihajlovska A. P., “HOW TO DETERMINE THE TEACHERS THE PSYCHOLOGICAL PORTRAIT OF STUDENT?”, OD, no. 1 (9), pp. 158–166, Feb. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ