Кейс-метод як інструмент підсилення ефективності комунікації в полікультурному середовищі (на прикладі вивчення ділової іноземної мови)

Автор(и)

  • Світлана Мединська аспірант кафедри інноваційних технологій в педагогіці, психології та соціальній роботі, старший викладач кафедри іноземних мов, ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля», м. Дніпро, Україна https://orcid.org/0000-0003-0138-7246

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.17

Ключові слова:

ефективна комунікація, полікультурне середовище, кейс-метод, культурне різноманіття, ділова іноземна мова

Анотація

У статті досліджено питання застосування кейс-методу як різновиду інтерактивних технологій та умов його успішного застосування для підсилення ефективності комунікації в полікультурному середовищі під час вивчення ділової іноземної мови.

Проаналізовано потенціал кейс-методу як педагогічного інструмента при його використанні з метою підсилення ефективності комунікації в полікультурному середовищі під час вивчення ділової іноземної мови. Зосереджено увагу на концепціях, пов’язаних з комунікативним та міжкультурним підходом під час вивчення англійської мови, яка розглядається деякими науковцями як бізнес лінгва франка, а також на бар’єрах до комунікації для визначення умов застосування кейс-методу в цьому контексті. Досліджено типологію кейсів, а також етапи роботи над кейсом для визначення ефективної структури опрацювання кейсу під час вивчення ділової іноземної мови з додаванням етапу інтерактивної розминки.

Також з’ясовано, що є певні особливості використання кейсів у навчально-методичних комплексах британських видавництв, і запропоновано шляхи підвищення ефективності їх застосування на заняттях з ділової іноземної мови в контексті підсилення ефективності комунікації в полікультурному середовищі.

Досліджено ряд сайтів, які пропонують кейси щодо ключових сфер бізнесу та міжнародної комунікації, та встановлено, що з огляду на наявність іншого набору необхідних професійних компетентностей викладач-філолог більш ефективно зможе адаптувати кейс під завдання дисципліни з очікуваними програмними результатами навчання, ніж розробити власний кейс у сфері бізнесу.

Зроблено висновок, що під час роботи над кейсом на заняттях з ділової іноземної мови студенти розвивають не лише мовленнєві навички та навички міжкультурної комунікації, але й такі ключові навички, тісно пов’язані з ефективною комунікацією в полікультурному середовищі, як співробітництво, креативність, розв’язання проблем, критичне мислення, командна робота, міжособистісні навички та лідерство.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Volkova, N. P., Stepanova, A.A. (2018). Fasylitator iak vazhlyva rol'ova pozytsiia suchasnoho vykladacha vyshu [Facilitator as an important role position of a modern lecturer of a higher educational establishment]. Visnyk Universytetu imeni Al'freda Nobelia «Pedahohika i psykholohiia». Pedahohichni nauky [Bulletin of Alfred Nobel University. Series: Pedagogy and Psychology. Pedagogical Sciences], 1 (15), 228–234 (ukr).

Hordiienko, V.I. (2009). Modeli komunikatyvnoho protsesu v suchasnij psykholohii ta ikhnij potentsial u poiasnenni dialohichnosti spilkuvannia. Naukovi zapysky [Models of the communication process in modern psychology and their potential for explaining the dialogue nature of communication]. Pedahohichni, psykholohichni nauky ta sotsial'na robota [Scientific notes. Pedagogical, psychological sciences and social work], vol. 97, pp. 55–60 (ukr).

Znanets'kyj, V.Yu. (2018). Vykorystannia kejs-metodu v protsesi profesijno-oriientovanoho navchannia inozemnoi movy v nemovnykh vyschykh navchal'nykh zakladakh [Using the case method in the process of professionally oriented foreign language teaching in non-language universities]. Naukovyj visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Ser.: Filolohiia [International Humanitarian University Herald. Philology], 37, vol. 3, 133–135 (ukr).

Paschenko, T.M. (2015). Kejs-metod iak suchasna tekhnolohiia navchannia spetsial'nykh dystsyplin [Case-method as a modern technology of teaching special disciplines]. Molod' i rynok: Schomisiachnyj naukovo-pedahohichnyj zhurnal Drohobyts'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka [Youth and market], 8 (127), 94–99 (ukr).

Romanov, I.I. (2018). Umovy zastosuvannia metodu kejsiv pry navchanni inozemnykh mov [The usage of case study method in teaching foreign languages]. Naukovyj chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy [Naukowyi Chasopys National Pedagogical Dragomanov University. Series 5. Pedagogical sciences: reality and perspectives], 60, 98–102 (ukr).

Brannen, M., Piekkari, R., Tietze, S. (2014). The multifaceted role of language in international business: Unpacking the forms, functions and features of a critical challenge to MNC theory and performance. Journal of International Business Studies, 45 (5), 495–507. DOI: 10.1057/jibs.2014.24 (eng).

Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, UK: Multilingual Matters (eng).

Chiosea, A. (2018). Case studies in teaching Business English. Culegere de articole selective ale ale Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale „Competitivitatea şi Inovarea în Economia Cunoaşterii”, vol. 2, 28-29 septembrie 2018, 159-164 (eng).

Cogo, A. (2012). ELF and super-diversity: A case study of ELF multilingual practices from a business context. Journal of English as a Lingua Franca, 1 (2), 287–313 (eng).

Daly, P. (2002). Methodology for using case studies in the business English language classroom. Internet TESL Journal, 8(11). http://iteslj.org/Techniques/Daly-CaseStudies/ (eng).

Esteban, A., Perez Canado, M. (2004). Making the case method work in teaching Business English: a case study. English for Specific Purposes, vol. 23, 2, 137-161. https://www.researchgate.net/publication/223808559_Making_the_case_method_work_in_teaching_Business_English_A_case_study (eng).

Hofstede, G. (2001). Culture’s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions and Organizations across Nations. Sage Publications (eng).

Jenkins, J., Cogo, A., Dewey M. (2011). Review of developments in research into English as a lingua franca. Language Teaching, 44 (3), 281–315 (eng).

Komori-Glatz, M. (2017). (B)ELF in multicultural student teamwork. Journal of English as a Lingua Franca, 6 (1), 83–109. https://doi.org/10.1515/jelf-2017-0007 (eng).

Lunenburg, F. C. (2010). Communication: The Process, Barriers, and Improving Effectiveness. Sam Houston State University (eng).

Moldoveanu, M. (2022). What Effective Case Instructors Do Best. Taking Case Discussions – and Students’ Skillsets – to the Next Level. Harvard Business Publishing Education. https://hbsp.harvard.edu/inspiring-minds/what-effective-case-instructors-do-best (eng).

Nohria, N. (2021). What the Case Study Method Really Teaches. Harvard Business Review, 21 December. https://hbr.org/2021/12/what-the-case-study-method-really-teaches (eng).

Sinkus T. (2020). Development of Transversal Competences in Case Study-based Professional English Course in Business Administration Studies. In V. Dislere (Ed.), The Proceedings of the International Scientific Conference Rural Environment. Education. Personality (REEP), 8-9 May 2020, 13. Jelgava: Latvia University of Life Sciences and Technologies, 142-149 (eng).

Sinkus, T. (2021). Development of Business-Related Competences in Case Study-based Professional English Course in Business Administration Studies. In V. Dislere (Ed.), The Proceedings of the International Scientific Conference Rural Environment. Education. Personality (REEP), 7-8 May 2021, 14. Jelgava: Latvia University of Life Sciences and Technologies, 299-310 (eng).

Strelchonok, A. (2018). Assessment of case study method in the Business English language teaching. CBU International conference on innovation in science and education. March 21-23, Prague, Czech Republic. DOI: http://dx.doi.org/10.12955/cbup.v6.1250 (eng).

Strelchonok, A., Ludviga, I. (2013). The use of case studies in the Business English language teaching. Social and Natural Sciences Journal, vol. 7, 1, 10-14 (eng).

Tarnopolsky, O. (2011). Experiential B.E. teaching/learning: A happy combination of intercultural and communicative approaches. Business Issues, 78, 7–8 (eng).

Weinstein, A., Brotspies, H., Gironda, J. (2020). Do Your Students Know How to Analyze a Case – Really? A Framework for Using Cases to Help Students Become Better Decision Makers. Harvard Business Publishing Education. https://hbsp.harvard.edu/inspiring-minds/a-framework-for-using-cases-to-help-students-become-better-decision-makers (eng).

Downloads


Переглядів анотації: 83

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

[1]
С. Мединська, «Кейс-метод як інструмент підсилення ефективності комунікації в полікультурному середовищі (на прикладі вивчення ділової іноземної мови)», OD, вип. 1(40), с. 113–133, Бер 2023.

Номер

Розділ

Соціокультурологічні засади сучасної освіти