SELF-IDENTIFICATION OF CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.17Keywords:
inclusive education, self-identification, identity, children with hearing impairment, literary processAbstract
This article examines the process of formation of self-identification of children with hearing impairment. In particular, the main attention is focused on the formation of self-identification of a hearing-impaired child, as a result of reading artistic works. The paper outlines the general state of the inclusive educational and teaching process and suggests ways of solving personal barriers through the implementation of quality literary teaching in the educational and teaching process
Downloads
References
Всесвітня організація охорони здоров'я — на сайті Постійного представництва України при Відділенні ООН та інших міжнародних організаціях у Женеві (архів)
Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIIІ. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст.380. – Дата оновлення: 02.10.2021. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Конвенція про права осіб з інвалідністю (Конвенція про права інвалідів): ООН; Конвенція від 13.12.2006 // Архів оригіналу за 8 липня 2020. - Режим доступу: https://web.archive.org/web/20200708044604/https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71
Кратил, або про правильність імен // Енциклопедичний словник класичних мов / Л. Л. Звонська, Н. В. Корольова, О. В. Лазер-Паньків та ін.. — К. : ВПЦ «Київський університет», 2017. — С. 280. — 552 с.
The acquisition of biliteracy: a comparative ethnography of minority ethnolinguistic schools in New York City. New York, N.Y.: Yeshiva University, Ferkauf Graduate School, 1982.
Waterman A. S. Identity as an Aspect of Optimal Psychological Functioning / A. S. Waterman // Adolescent Identity Formation, Sage Publications, Inc., 1992. – Р. 50–72.
Літературознавча енциклопедія: у 2 т. / авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. — Київ : ВЦ «Академія», 2007. — Т. 1 : А — Л. — С. 402-403.
Рікер П. Час і наратив. Temps et Récit. – 1984
Вітгенштайн Л. Tractatus Logico-Philosophicus; Філософські дослідження. / Пер. Євгена Поповича. — Київ: Основи. — 1995
Дерріда Ж. Письмо та відмінність. — К.: Основи, 2004. — 602 с.
Дельоз Ж. Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (гол. редкол.) та ін. — Київ : Інститут філософії імені Григорія Сковороди НАН України : Абрис, 2002. — 742 с.
Читацька конференція // Літературознавча енциклопедія : у 2 т. / авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. — Київ : ВЦ «Академія», 2007. — Т. 2 : М — Я. — С. 578.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. — М.: Учпедгиз, 1940. — 596 с.
Мовні ігри // Літературознавча енциклопедія : у 2 т. / авт.-уклад. Ю. І. Ковалів. — Київ : ВЦ «Академія», 2007. — Т. 2 : М — Я. — С. 62.
Голінська Т. Формування особистості дітей початкової школи засобами арт-терапевтичного впливу / Т. Голінська // Початкова школа. – 2017. – № 4. – С. 31–33.
Дивнич Л. Соціалізація дитини з особливими потребами : соціальнопедагогічна діяльність як спосіб супроводження процесу соціалізації / Л. Дивнич // Соціальний педагог. – 2018. – №12. – С. 7–10.
Інклюзивне навчання: досвід упровадження / упоряд. А. А. Колупаєва ; ред. рада М. Мосієнко, М. Голубенко, Т. Шаповал, Г. Харук ; авт. кол.: І. Луценко, Д. Романовська, Л. Кирилецька та ін. – Київ : ВГ Шкільний світ, 2015. – 200 с.
Кобель І. Г. (2005). Підхід «дві мови — дві культури»: чи використання жестової мови сприяє розвиткові грамотності у глухих дітей. Ігор Кобель. Сучасні тенденції розвитку спеціальної освіти (Українсько-Канадський досвід): Матеріали Міжнарод. конф. Київ, 25–26 травня 2004 р. / за ред.: В. І. Бондаря, Р. Петришина. — К.: Науковий світ, 2004. С. 89-98.
Колупаєва А. Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання : наук.-метод. посібник / А. А. Колупаєва ; МОН України ; НАПН ; Ін-т спец. педагогіки. – К. Науковий Світ, 2010. – 196 с.
Кульбіда С. В. Засади двомовного навчання — в контексті реалізації положень конвенції про права нечуючих осіб. С. Кульбіда. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Інклюзивне навчання в Новій українській школі» 26–27 березня 2018 р. у двох частинах, м. Теребовля. Упоряд. : Лапін А. В., Сурмай Л. О., Щуцька О. І. Ч. 1. — Київ: Інтерсервіс, 2018. — С. 49–52. — Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/710357/
Куцінко О.Г. Професійний довідник учителя літератури / О. Г. Куцінко. – Харків: Основа, 2012. – 381 с.
Навчання дітей із порушеннями слуху : навчально-методичний посібник / С. В. Кульбіда та ін. — Харків : Вид-во «Ранок», 2019. — 216 с.
Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : науковометодичний збірник. Вип. 12 / [редкол.: В. В. Засенко, А. А. Колупаєва, Т. П. Вісковатова та ін. ; за ред. В. В. Засенка, А. А. Колупаєва] ; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. – Київ, 2017. – 184 с.
Проблеми психологічної герменевтики : монографія / За ред. Н. В. Чепелєвої. – К. : Міленіум, 2004. – 246 с.
Психологічні закономірності розвитку громадянської спрямованості особистості / За заг. ред. М.Й.Боришевського. – К.: Мілєніум, 2006. – 298 с.
Реалізація компетентнісного підходу в освітньому просторі регіону: збірник матеріалів конференції / За ред. О. В. Пастовенського. – Житомир: «Полісся», 2016. – С.175.
Чепчина І. І. Нові законодавчі ініціативи у світлі застосування української жестової мови. І. Чепчина. Теоретичне і методичне забезпечення навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами: Зб. наук. праць. Вип. 6. — Славянськ: ДДПУ, 2016. — С. 242–246. — Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/711725/
Bauman H.-D.L. Open Your Eyes: Deaf Studies Talking. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2008.
Feenstra N.H. Hear the Deaf: Embedding Accessibility in Museums’ Collection Presentation. Leiden: Leiden University, 2015.
Kulbida S. (2018). Іtroduction features of bilingual Education of deaf People in Ukraine Освіта впродовж життя: соціальні запити, сучасні виклики та пріоритети в реалізації: матеріали конференції. Київ, 22 березня 2018 року. К.: НАУ, 2018. — C. 140–150. — Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/710550/о
Marsia J. Identity adolescent psychology. – N. Y.: Mithuen, 1980. – 228 р.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Educological discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.