ЗАСТОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.10Ключові слова:
кросдисциплінарний підхід, міждисциплінарний підхід, міжпредметний підхід, мультидисциплінарний підхід, трансдисциплінарний підхідАнотація
У статті висвітлено питання застосування принципів міжпредметного підходу у вищій школі в країнах Заходу. Аналіз розвитку вищої освіти в країнах Європи та США дав можливість виділити її загальну тенденцію. Нею визначено застосування принципів міжпредметних зав’язків. Імплементація міжпредметного підходу розглядаються як перспективний метод для професійної підготовки студентів для застосування знань з інших дисциплін.
Визначено загальновживані терміни цього напряму. Ними є: міжпредметний підхід, міждисциплінарний підхід, мультидисциплінарний підхід, кросдисциплінарний підхід, трансдисциплінарний підхід. Пропонується порівняльна характеристика інтеграційних підходів.
У контексті міжпредметнго підходу розглядається інтеграція наукової грамотності з використанням навичок інформаційної грамотності.
Завантаження
Посилання
• Васьківська Г. Дидактичні аспекти реалізації міждисциплінарних зв’язків у процесі фахової підготовки студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Освітологічний дискурс, 2017, № 3–4 (18–19), с. 137–149
• КовальТ. Міждисциплінарний контекст педагогічної підготовки майбутнього вчителя-філолога в умовах стрімкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. № 3–4 (48–49), 2016. с. 39–43
• Освітологія: хрестоматія: Навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі: Огнев’юк В.О., Сисоєва С.О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 728 с.
• Пастирська І. Я. Міжпредметні звязки як пропедавтичний етап розвитку інтеграції змісту освіти // загальна педагогіка та історія педагогіки. Випуск 12. Т. 2. 2019.
• European countries CLIL project. URL: https://www.slideshare.net/mariaoli13/european-countries-clil-project
• Wolins, Inez S. “Interdisciplinary Teaching: Branches, Ties, and New Connections,” Docent Educator 2.2 (Winter 1992): 6-7.
• Learning relations of knowledge transfer (KT) and knowledge integration (KI) of doctoral students during online interdisciplinary training: an exploratory study. URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07294360.2020.1712679 (дата звернення 29.04.2020).
• Lokshyna Olena. Comparative Education in Ukraine under Globalisation: Achievements and Challenges / Olena Lokshyna // Annales Universitatis Mariae Curie-Sclodowska, Lublin – Polonia, Vo. XXIX, 2, Sectio J, 2016. – P. 7–16.
• Elizabeth A. Berman, Jodee L. Kuden (2017) Interdisciplinary Approach. URL: https://www.sciencedirect.com/topics/earth-and-planetary-sciences/interdisciplinary-approach (дата звернення 28.04.2020).
• Meeting Standards Through Integrated Curriculum by Susan M. Drake and Rebecca C. Burns. URL: http://www.ascd.org/publications/books/103011/chapters/What-is-integrated-curriculum%C2%A2.aspx
• Ognevyuk V., Sysoieva S. Training of educational experts in Ukraine: expersmental interdisciplinary program. The advanced science journal. 2015. № 6. Р. 98–103. doi:10.15550/ASJ.2015.06.098.
• Pedagogy in action. Connection Theory to Classroom Practice.URL: https://serc.carleton.edu/sp/index.html
• Content and Language Integrated Learning: Електронний ресурс. Режим доступу: https://www.ecml.at/Thematicareas/ContentandLanguageInte gratedLearning
References
• Vaskivska, H. (2017) Dydaktychni aspekty realizatsii mizhdystsyplinarnykh zviazkiv u protsesi fakhovoi pidhotovky studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv. Osvitolohichnyi dyskurs, № 3–4 (18–19), s.137–149
• Koval, T. (2016) Mizhdystsyplinarnyi kontekst pedahohichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia-filoloha v umovakh strimkoho rozvytku informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka. №3–4 (48–49). s. 39–43
• Osvitolohiia: khrestomatiia: (2013) Navch. posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv / Ukladachi: Ohnev’iuk V.O., Sysoieva S.O. – K.: VP «Edelveis». – 728 s.
• Pastyrska, I. Ia. (2019) Mizhpredmetni zviazky yak propedavtychnyi etap rozvytku intehratsii zmistu osvity // zahalna pedahohika ta istoriia pedahohiky. Vypusk 12. T. 2.
• European countries CLIL project. https://www.slideshare.net/mariaoli13/european-countries-clil-project
• Wolins, Inez S. “Interdisciplinary Teaching: Branches, Ties, and New Connections,” Docent Educator 2.2 (Winter 1992): 6–7.
• Learning relations of knowledge transfer (KT) and knowledge integration (KI) of doctoral students during online interdisciplinary training: an exploratory study. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07294360.2020.1712679 Lokshyna, Olena. Comparative Education in Ukraine under Globalisation: Achievements and Challenges / Olena Lokshyna // Annales Universitatis Mariae Curie-Sclodowska, Lublin – Polonia, Vo. XXIX, 2, Sectio J, 2016. – P. 7–16.
• Elizabeth, A. Berman, Jodee L. Kuden (2017) Interdisciplinary Approach. https://www.sciencedirect.com/topics/earth-and-planetary-sciences/interdisciplinary-approach (дата звернення 28.04.2020).
• Meeting Standards Through Integrated Curriculum by Susan M. Drake and Rebecca C. Burns. http://www.ascd.org/publications/books/103011/chapters/What-is-integrated-curriculum%C2%A2.aspx
• Ognevyuk, V., Sysoieva S. Training of educational experts in Ukraine: expersmental interdisciplinary program. The advanced science journal. 2015. № 6. Р. 98–103. doi:10.15550/ASJ.2015.06.098.
• Pedagogy in action. Connection Theory to Classroom Practice. https://serc.carleton.edu/sp/index.htmlContent and Language Integrated Learning: Електронний ресурс. htps://www.ecml.at/Thematicareas/ContentandLanguageInte gratedLearning
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.