ЗАСТОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Світлана Заскалєта Миколаївський національний університет, ім. В. О. Сухомлинського, вул. Нікольська 24, 54030 м. Миколаїв, Україна https://orcid.org/0000-0002-5417-2612
  • Олена Щербакова Миколаївський національний університет, ім. В. О. Сухомлинського, вул. Нікольська 24 , 54030 м. Миколаїв, Україна https://orcid.org/0000-0001-9880-8865

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.10

Ключові слова:

кросдисциплінарний підхід, міждисциплінарний підхід, міжпредметний підхід, мультидисциплінарний підхід, трансдисциплінарний підхід

Анотація

У статті висвітлено питання застосування принципів міжпредметного підходу у вищій школі в країнах Заходу. Аналіз розвитку вищої освіти в країнах Європи та США дав можливість виділити її загальну тенденцію. Нею визначено застосування принципів міжпредметних зав’язків. Імплементація міжпредметного підходу розглядаються як перспективний метод для професійної підготовки студентів для застосування знань з інших дисциплін.
Визначено загальновживані терміни цього напряму. Ними є: міжпредметний підхід, міждисциплінарний підхід, мультидисциплінарний підхід, кросдисциплінарний підхід, трансдисциплінарний підхід. Пропонується порівняльна характеристика інтеграційних підходів.
У контексті міжпредметнго підходу розглядається інтеграція наукової грамотності з використанням навичок інформаційної грамотності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Світлана Заскалєта, Миколаївський національний університет, ім. В. О. Сухомлинського, вул. Нікольська 24, 54030 м. Миколаїв, Україна

Професор кафедри англійської мови і літератури

Олена Щербакова, Миколаївський національний університет, ім. В. О. Сухомлинського, вул. Нікольська 24 , 54030 м. Миколаїв, Україна

Доцент кафедри англійської мови і літератури

Посилання

• Васьківська Г. Дидактичні аспекти реалізації міждисциплінарних зв’язків у процесі фахової підготовки студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Освітологічний дискурс, 2017, № 3–4 (18–19), с. 137–149

• КовальТ. Міждисциплінарний контекст педагогічної підготовки майбутнього вчителя-філолога в умовах стрімкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. № 3–4 (48–49), 2016. с. 39–43

• Освітологія: хрестоматія: Навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі: Огнев’юк В.О., Сисоєва С.О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 728 с.

• Пастирська І. Я. Міжпредметні звязки як пропедавтичний етап розвитку інтеграції змісту освіти // загальна педагогіка та історія педагогіки. Випуск 12. Т. 2. 2019.

• European countries CLIL project. URL: https://www.slideshare.net/mariaoli13/european-countries-clil-project

• Wolins, Inez S. “Interdisciplinary Teaching: Branches, Ties, and New Connections,” Docent Educator 2.2 (Winter 1992): 6-7.

• Learning relations of knowledge transfer (KT) and knowledge integration (KI) of doctoral students during online interdisciplinary training: an exploratory study. URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07294360.2020.1712679 (дата звернення 29.04.2020).

• Lokshyna Olena. Comparative Education in Ukraine under Globalisation: Achievements and Challenges / Olena Lokshyna // Annales Universitatis Mariae Curie-Sclodowska, Lublin – Polonia, Vo. XXIX, 2, Sectio J, 2016. – P. 7–16.

• Elizabeth A. Berman, Jodee L. Kuden (2017) Interdisciplinary Approach. URL: https://www.sciencedirect.com/topics/earth-and-planetary-sciences/interdisciplinary-approach (дата звернення 28.04.2020).

• Meeting Standards Through Integrated Curriculum by Susan M. Drake and Rebecca C. Burns. URL: http://www.ascd.org/publications/books/103011/chapters/What-is-integrated-curriculum%C2%A2.aspx

• Ognevyuk V., Sysoieva S. Training of educational experts in Ukraine: expersmental interdisciplinary program. The advanced science journal. 2015. № 6. Р. 98–103. doi:10.15550/ASJ.2015.06.098.

• Pedagogy in action. Connection Theory to Classroom Practice.URL: https://serc.carleton.edu/sp/index.html

• Content and Language Integrated Learning: Електронний ресурс. Режим доступу: https://www.ecml.at/Thematicareas/ContentandLanguageInte gratedLearning

References

• Vaskivska, H. (2017) Dydaktychni aspekty realizatsii mizhdystsyplinarnykh zviazkiv u protsesi fakhovoi pidhotovky studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv. Osvitolohichnyi dyskurs, № 3–4 (18–19), s.137–149

• Koval, T. (2016) Mizhdystsyplinarnyi kontekst pedahohichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia-filoloha v umovakh strimkoho rozvytku informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka. №3–4 (48–49). s. 39–43

• Osvitolohiia: khrestomatiia: (2013) Navch. posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv / Ukladachi: Ohnev’iuk V.O., Sysoieva S.O. – K.: VP «Edelveis». – 728 s.

• Pastyrska, I. Ia. (2019) Mizhpredmetni zviazky yak propedavtychnyi etap rozvytku intehratsii zmistu osvity // zahalna pedahohika ta istoriia pedahohiky. Vypusk 12. T. 2.

• European countries CLIL project. https://www.slideshare.net/mariaoli13/european-countries-clil-project

• Wolins, Inez S. “Interdisciplinary Teaching: Branches, Ties, and New Connections,” Docent Educator 2.2 (Winter 1992): 6–7.

• Learning relations of knowledge transfer (KT) and knowledge integration (KI) of doctoral students during online interdisciplinary training: an exploratory study. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07294360.2020.1712679 Lokshyna, Olena. Comparative Education in Ukraine under Globalisation: Achievements and Challenges / Olena Lokshyna // Annales Universitatis Mariae Curie-Sclodowska, Lublin – Polonia, Vo. XXIX, 2, Sectio J, 2016. – P. 7–16.

• Elizabeth, A. Berman, Jodee L. Kuden (2017) Interdisciplinary Approach. https://www.sciencedirect.com/topics/earth-and-planetary-sciences/interdisciplinary-approach (дата звернення 28.04.2020).

• Meeting Standards Through Integrated Curriculum by Susan M. Drake and Rebecca C. Burns. http://www.ascd.org/publications/books/103011/chapters/What-is-integrated-curriculum%C2%A2.aspx

• Ognevyuk, V., Sysoieva S. Training of educational experts in Ukraine: expersmental interdisciplinary program. The advanced science journal. 2015. № 6. Р. 98–103. doi:10.15550/ASJ.2015.06.098.

• Pedagogy in action. Connection Theory to Classroom Practice. https://serc.carleton.edu/sp/index.htmlContent and Language Integrated Learning: Електронний ресурс. htps://www.ecml.at/Thematicareas/ContentandLanguageInte gratedLearning

Downloads


Переглядів анотації: 925

Опубліковано

2020-06-01

Як цитувати

[1]
С. Заскалєта і О. Щербакова, «ЗАСТОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД», OD, вип. 2 (29), с. 121–131, Чер 2020.

Номер

Розділ

Компаративні освітні розвідки