ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

  • Ніна Руденко Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. Ігоря Шамо 18/2, 02154, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-6274-9311

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.8

Ключові слова:

інтерактивні технології, ментальні карти, підготовка майбутнього учителя, урок математики в початковій школі

Анотація

У статті обґрунтовано методику підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування ментальних карт на уроках математики для створення плану конспекту інтерактивного уроку. Описано програмні засоби для створення інтелектуальних карт, зокрема FreeMind, Bubbl.us, MindMeister, які доцільно застосовувати для створення карт знань на уроках математики в початковій школі, визначено їхні переваги; наведено алгоритм створення ментальних карт учня початкової школи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ніна Руденко, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. Ігоря Шамо 18/2, 02154, Київ, Україна

Кандидат педагогічних наук, старший викладач, Педагогічний інститут

Посилання

• Головіна Н. Ментальні карти. Фізико-математичні записки : зб. наук. пр. / [редкол. Ю. О. Ковальчук (відпов. ред.) та ін.]. – Ніжин: Видавництво НДУ ім. Миколи Гоголя. − 2015. − С. 79–84.

• Луцанич У., Лавренова М. Використання ментальних карт на уроках у початковій школі. Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції: збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції, 26−27 жовтня 2017р., Мукачево / Ред.кол.: Т.Д. Щербан (гол.ред.) та ін. – Мукачево: Вид-во МДУ, 2017.− С. 232–234

• Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 / кол. авт. : М. Мазорчук (осн. автор), Т. Вакуленко, В. Терещенко, Г. Бичко, К. Шумова, С. Раков, В. Горох та ін. ; Український центр оцінювання якості освіти. Київ : УЦОЯО, 2019. 439 с.

• Оксентюк Н. Можливості застосування ментальних карт в навчальному процесі. Технології навчання : наук.-метод. зб. Нац. унів. Водного господарства та природокористування. – Рівне. – 2015− С. 194–208.

• Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 744 с.

• Позднякова Т. Є. Візуалізація та структурування інформації за допомогою ментальних карт на уроках біології: [науково-методичний посібник]. – Рівне: РОІППО, 2018. – 50 с.

• Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук.-метод. посіб. – Київ: Вид-во А.С.К., 2006. – 192 с.

• Buzan T., Buzan B. The Mind Map Book. /T. Buzan, B. Buzan – London : BBC Books, 1993. – 320 p.

• Zixing Shen, Songxin Tan, Keng Siau Use of mental models and cognitive maps to understand students’ learning challenges. Journal of Education for Business. Volume 94, 2019- issue 5, p. 281–289 doi.org/10.1080/08832323.2018.1527748

References

• Holovina, N. (2015) Mentalni karty [Mind maps]: Fizyko-matematychni zapysky [Physical and Mathematical Notes]: Scientific Journal / [Ed. Yu.O. Kovalchuk]. – Nizhyn: P NDU im. Mykoly Hoholia. S. 79–84

• Lutsanych, U. & Lavrenova, M. Vykorystannia mentalnykh kart na urokakh u pochatkovii shkoli [Using mind maps at primary school lessons] (2017): Osvita i formuvannia konkurentnospromozhnosti fakhivtsiv v umovakh yevrointehratsii Education and development of competitiveness of specialists within the framework of European integration – Mukachevo: P MDU. – P. 232–234

• Natsionalnyi zvit za rezultatamy mizhnarodnoho doslidzhennia yakosti osvity PISA-2018 [National Report on the Results of the International PISA-2018 Education Quality PISA-2018 ]

http://pisa.testportal.gov.ua/wpcontent/uploads/2019/12/PISA_2018_Report_UKR.pdf

• Oksentiuk, N. (2015) Mozhlyvosti zastosuvannia mentalnykh kart v navchalnomu protsesi [Possibilities of using mind maps in the educational process] Educational technologies : Scientific and Methodical Journal, Rivne. − P. 194–208.

• Osvitolohiia [Educology] (2013). V. O. Ohneviuk, S. O. Sysoieva (Ed.). K.: VP «Edelveis», 744

• Pozdniakov,a T. Y. (2018). Vizualizatsiia ta strukturuvannia informatsii za dopomohoiu mentalnukh kart na urokakh biolohii [Visualizing and structuring information with mind maps in biology lessons]– Rivne: ROIPPO. – 50 p.

• Pometun, O. I. (2006) Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [Contemporary lesson, Interactive educational technologies], Kyiv, 192

• Buzan, T. & Buzan, B. (1993) The Mind Map Book. London : BBC Books. – 320

• Zixing Shen, Songxin Tan & Keng Siau (2019) Use of mental models and cognitive maps to understand students’ learning challenges. Journal of Education for Business. Volume 94, - issue 5, p. 281–289 doi.org/10.1080/08832323.2018.1527748

Downloads


Переглядів анотації: 410

Опубліковано

2020-06-01

Як цитувати

[1]
Н. Руденко, «ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ», OD, вип. 2 (29), с. 92–104, Чер 2020.

Номер

Розділ

Інновації в освіті