FORMATION OF PROFESSIONAL ABILITIES OF FUTURE PRE-SCHOOL TEACHERS OF EUROPEAN INTEGRATION
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.7Keywords:
educational space, European integration, future preschool educators, higher education, motivation, professional abilitiesAbstract
The article reveals the problem of the formation of professional abilities of future preschool teachers in the context of European integration. The state of the problem under study in modern theory and practice is analyzed; clarified the features of the formation of professional abilities of future preschool teachers; the professional abilities of students -future preschool teachers in the process of educational activity are characterized. Possible ways of intensifying the movement of the modern professional educational system into the European educational and scientific community and promising areas for further research are identified. Exploring the problem of forming the readiness of future specialists in pre-school education to carry out professional activity in the context of European integration, one of the factors is: the transition from productive ideas to a real change of educational space, the implementation of effective retraining of future pre-school teachers, to technologically and methodically update the educational process, to raise the quality of education, to rely on the intrinsic motivation of future pre-school teachers.
We have found out that the specificity of professional activity requires the teacher of higher education institution to have certain knowledge and skills, in particular, knowledge of forms and methods of implementation; possessing a system of advanced competencies in the field of technology of modeling, designing and realization of pedagogical process on the basis of features and values orientations of students; changes in traditional technology of interaction with students.
During the preparation of the student-future specialist in pre-school education for the organization of professional activity, it is assumed that the teacher as a subject of the specified activity of a complex of special abilities, among which are analytical, communicative, research, reflexive, presentation abilities. They are in the skill to effectively carry out their professional activities and teach students; to activate their cognitive activity by posing educational problems; organize research activities of different levels of independence according to the individuality of each student.
Downloads
References
• Андрієвський Б. М. Професійно-наукова підготовка майбутнього вчителя початкових класів: Монографія. / Б. М. Андрієвський, Л. Є. Петухова. –Херсон: Айлант, – 2006. – 176 с.
• Волинець Ю. О. Педагогічні умови формування лідерських якостей майбутнього педагога в умовах євроінтеграції / Ю. О.Волинець, Н. В.Стаднік. Професійний розвиток педагога в світлі євроінтеграційних процесів: колективна монографія / за наук. ред. проф. Цвєткової Ганни ‒ Hameln : InterGING, 2019. ‒ 565с. ‒ С. 66 – 84.
• Волинець К. І. Формування лідерських якостей майбутнього дошкільного педагога в умовах євроінтеграції: теоретичний аспект / К. І. Волинець, Ю. О. Волинець, Н. В. Стаднік. Молодий вчений : науковий журнал. – 2017. – № 10.2 (50.2), жовтень. – С.14–17.
• Краєвська О. Освітня політика європейського союзу: становлення та механізмиреалізації/ Оксана Краєвська. URL https://intrel.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/09/VLNU_Mv_2011_28_7.pdf (дата звернення: 30.03.2020).
• Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України ; [редкол.: В. Г. Кремень (голова), В. І. Луговий (заст. голови), А. М. Гуржій (заст. голови), О. Я. Савченко (заст. голови)] ; за заг. ред. В. Г. Кременя. — Київ :Педагогічна думка, 2016. − 448 с. − Бібліогр.: с. 21. − (До 25-річчя незалежності України). URL http://lib.iitta.gov.ua/166230/1/nac%20dopovid%202016.indd%20smal.pdf (дата звернення: 30.03.2020).
References
• Andriyevs`kyj, B. M., & Petuxova, B. M. (2006). Profesijno-naukova pidgotovka majbutn`ogo vchy`telya pochatkovyx klasiv : monohrafiia [Vocational training for future primary school teachers]. Xerson: Ajlant. (in Ukrainian).
• Volynets Yu.O.& Stadnik N. V. (2019). Pedahohichni umovy formuvannia liderskykh yakostei maibutnoho pedahoha v umovakh yevrointehratsii : collective monograph [Professional develop mentof the teacher in the light of Europe an integration processes] / za nauk. red. prof. Tsvietkovoi Hanny ‒ Hameln : InterGING.
• Volynecz K. I., Volynec Yu.O. & Stadnik N. V. (2017). Formuvannya liders`kyx yakostej majbutn`ogo doshkil`nogo pedagoga v umovax yevrointegraciyi: teorety`chny`j aspekt / // Molody`j vcheny`j : naukovy`j zhurnal. – 10.2 (50.2), zhovten`. – S.14– 17. (in Ukrainian)
• Krayevs`ka, O. (2011).Osvitnyapolity`kayevropejs`kogosoyuzu: stanovlennya ta mexanizmy` realizaciyi [Educational policy of the European Union: formation and mechanisms of implementation].Visny`k L`vivs`kogo universytetu. Seriya mizhnarodni vidnosy`ny`. Lviv, pp. 53-65. https://intrel.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/09/VLNU_Mv_2011_28_7.pdf. (in Ukrainian)
• Kremen`, V. G. (Ed.).(2016). Nacional`nadopovid` pro stan i perspekty`vy` rozvy`tku osvity` v Ukrayini [National report on the state and prospects of development of education in Ukraine]. Kyiv : Pedahohichna dumka. http://lib.iitta.gov.ua/166230/1/nac%20dopovid%202016.indd%20smal.pdf. (in Ukrainian).
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Educological discourse

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.