АНКЕТА «ВИКЛАДАЧ ОЧИМА СТУДЕНТІВ» ЯК ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ У ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.6Ключові слова:
анкетування, викладачі, опитування, студентство, якість освітиАнотація
У статті висвітлено питання дієвості анкети «Викладач очима студентів» як інструменту оцінювання особистісних і професійних якостей викладачів та їх прямі зв’язки зі студентством у контексті педагогічного, соціологічного, управлінського вимірів та крос-культурних соціологічних досліджень. Розкрито різні підходи до формування питань анкети світових університетів із акцентом на педагогічну майстерність, контакт з аудиторією, інтерес студентів до предметів, значимість для майбутньої професійної діяльності. Запропоновано автором дослідження власну анкету, апробовану в пілотажному соціологічному дослідженні та теоретично корисну для педагогів й адміністративного корпусу, які спонукатимуть викладача до самовдосконалення.
Завантаження
Посилання
• Ерофеева Н. Е. Мониторинг «Преподаватель глазами студентов» как инструмент регулирования профессиональной деятельности педагога и повышения качества обучения в вузе. «Науковедение». 2015. Том 7. №5. URL: http://naukovedenie.ru/PDF/229PVN515.pdf. DOI: 10.15862/229PVN515
• Жабенко О.В. Професійний розвиток науково-педагогічних працівників університетів України: особливості організації оцінювання. Молодий вчений. 2019. № 8 (72). С. 234–240. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/ 2019/9/80.pdf DOI: 10.32839/2304-5809/2019-9-73-80
• Кошевая С.Е. Постановка задачи разработки мобильного приложения для проведения анкетирования «Преподаватель глазами студентов». Научные труды КубГТУ. 2018. № 3. С. 200–203.
• Купрій Т.Г. Соціологічне опитування «Викладач очима студентів» як засіб вимірювання якості освіти ЗВО Київські філософські студії-2019. Матеріали наукової конференції (м. Київ, 16-17 травня 2019 р.): тези доповідей / за заг. ред. проф. Р.О. Додонова. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2019. – С. 314–318
• Литвинова Т. А., Овсянко Е. В., Залавина С. В., Саматова И. М., Городкова Е. В., Пономаренко Ю. Л., Овсянко Я. У. Управление качеством учебного процесса и педагогической деятельностью через анкетирование обучающихся. Вестник Новосибирского государственного университета. Педагогические науки. 2008. № 2. С. 54–59
• Chan Y.F., & Shuhaily, O. A Case Study of Student Evaluation of Teaching in University. International Education Studies. 2011. № 4(1). Р. 44-50.
• Chan Y.F. Student Evaluation of Lecturer Performance Among Private University Students Canadian. Social Science. 2012. Vol. 8. № 4. Р. 238-243.
• Horban, O., Kravchenko, O., Martych, R., & Yukhymenko, N. The regulatory functions of education in behavioral models. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2019. № (3), Р. 152–157. DOI: https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-3/23.
• Horban O., Kuprii T., Martych R., & Panasiuk L. Implications of total quality management in Ukrainian higher education institutions: international experience. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2020. № (2), Р. 126–130. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-2/126
• Koshmanova T. S., Hapon N. P., & Carter C. C. Extreme social situations in the narratives of Ukrainian teacher candidates. Teaching and Teacher Education. 2007. № 23 (4). Р. 215–225.
• Magno C., & Sembrano J. The Role of Teacher Efficacy and Characteristics on Teaching Effectiveness, Performance, and Use of Learner-Centered practices. The Asia PacificEducation Researcher. 2008. № 16(1). Р. 73–90.
• Marsh H.W., Roche L. The Use of Students’Evaluation and an Individually Structured Intervention to Enhance University Teaching Ef f ectiveness. American Educational Research Journal. 1993. Vol. 30. № 1. P. 217–251.
• Rocca K.A., & McCroskey J.C. The Interrelationship of Student Ratings of Instructors’ Immediacy, Verbal Aggressiveness, Homophily, and Interpersonal Attraction. Communication Education. 1999. № 48. Р. 308–316
• Wright S. L., & Jenkins-Guarnieri M. A. Student evaluations of teaching: Combining the meta-analyses and demonstrating further evidence for effective use. Assessment & Evaluation in Higher Education. 2012. № 37. Р. 683–699. URL: http://dx.doi.org/10.1080/02602938.2011.563279
References
• Erofeeva, N. E. (2015) Monytorynh «Prepodavatel hlazamy studentov» kak ynstrument rehulyrovanyia professyonalnoi deiatelnosty pedahoha y povyshenyia kachestva obuchenyia v vuze. Monitoring "Student viewer" as a tool for regulating the professional activities of the pedestrian site. Science. 7. № 5. http://naukovedenie.ru/PDF/229PVN515.pdf
• Zhabenko, O.V. (2019) Profesiinyi rozvytok naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv universytetiv Ukrainy: osoblyvosti orhanizatsii otsiniuvannia. Professional development of scientific and pedagogical workers of the universities of Ukraine: features of the organization of evaluation. Young scientist. 8 (72). 234–240. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/ 2019/9/80.pdf
• Koshevaia, S.E. (2018) Postanovka zadachy razrabotky mobylnoho prylozhenyia dlia provedenyia anketyrovanyia «Prepodavatel hlazamy studentov». Formulation of the task of developing a mobile application for conducting the survey "Student through the eyes of students". Scientific works KubGTU. 3. 200–203.
• Kuprii, T.G. (2019) Sotsiolohichne opytuvannia «Vykladach ochyma studentiv» yak zasib vymiriuvannia yakosti osvity ZVO Sociological survey "Teacher through the eyes of students" as a means of measuring the quality of university education. Kyiv Philosophical Studies - 2019. Kyiv: Borys Grinchenko University of Kyiv. 314–318
• Lytvynova, T. A., Ovsianko, E. V., Zalavyna, S. V., Samatova, Y. M., Horodkova, E. V., Ponomarenko, Yu. L., Ovsianko, Ya. U. (2008) Upravlenye kachestvom uchebnoho protsessa y pedahohycheskoi deiatelnostiu cherez anketyrovanye obuchaiushchykhsia. Management of quality of educational process and pedagogical activity through questioning of students. Bulletin of the Novosibirsk State University. 2. 54–59
• Chan, Y.F., & Shuhaily, O. A. (2011) Case Study of Student Evaluation of Teaching in University. International Education Studies. № 4(1). Р. 44–50.
• Chan, Y.F. (2012) Student Evaluation of Lecturer Performance Among Private University Students Canadian. Social Science. Vol. 8. № 4. Р. 238-243.
• Horban, O., Kravchenko, O., Martych, R., & Yukhymenko, N. (2019). The regulatory functions of education in behavioral models. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), Р. 152–157. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-3/23.
• Horban, O., Kuprii, T., Martych, R., &Panasiuk, L. (2020). Implications of total quality management in Ukrainian higher education institutions: international experience. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), Р. 126–130. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-2/126
• Koshmanova, T. S., Hapon, N. P., & Carter, C. C. (2007) Extreme social situations in the narratives of Ukrainian teacher candidates. Teaching and Teacher Education. № 23 (4). Р. 215–225.
• Magno C., & Sembrano J. (2008) The Role of Teacher Efficacy and Characteristics on Teaching Effectiveness, Performance, and Use of Learner-Centered practices. The Asia PacificEducation Researcher. № 16 (1). Р. 73–90.
• Marsh, H.W., Roche, L. (1993) The Use of Students’Evaluation and an Individually Structured Intervention to Enhance University Teaching Ef f ectiveness. American Educational Research Journal. Vol. 30. № 1. P. 217–251.
• Rocca, K.A., & McCroskey, J.C. (1999) The Interrelationship of Student Ratings of Instructors’ Immediacy, Verbal Aggressiveness, Homophily, and Interpersonal Attraction. Communication Education. № 48. Р. 308–316
• Wright, S. L., & Jenkins-Guarnieri, M. A. (2012) Student evaluations of teaching: Combining the meta-analyses and demonstrating further evidence for effective use. Assessment & Evaluation in Higher Education. № 37. Р. 683–699. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1080/02602938.2011.563279
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.