Formation of Value Orientations of Profile Classes Pupils of a General Educational School during Teaching of a New Management Paradigm – Creativity Management

Authors

  • Галина Павлівна Канафоцька Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

school, professional education, subject educational activities, students, value orientations, the new paradigm of management, management of creativity, highly spiritual personality, moral choice, social responsibility, innovative model of learning

Abstract

The article reveals the results of the introduction of innovative techniques of teaching that are based on the new management paradigm – creativity management. The purpose of creativity management as innovative teaching model consists of forming a holistic person with high level of consciousness, self-discipline, moral ethical behaviour norms and understanding of social responsibility for results of made decisions. They are ready to search their own mission in result of using the creative beginnings and understanding of leadership-service in the future. The objected technique is personal and team-focused and consists of knowledge and educational components that allows to reveal not only pupils’ creative abilities but to form value orientations of each creativity subject.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Галина Павлівна Канафоцька, Київський університет імені Бориса Грінченка

викладач кафедри управління навчальним закладом

References

Біла книга національної освіти України / Акад. пед. наук України ; [за ред. В. Г. Кременя]. – К., 2009. – 377 c.

Бех І. Д. Виховання особистості: підручник / Бех І. Д. – К. : Либідь, 2008. – 848 с.

Бех І. Д. Теоретико-прикладний сенс компетентнісного підходу в педагогіці / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2009. – № 2. – С. 26–31.

Бех І. Д. Цілісність особистості як теоретико прикладна проблема / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2008. – № 2. – С. 40–48.

Бех І., Концепція виховання гуманістичних цінностей учнів загальноосвітньої школи / Бех І., Ганнусенко Н., Чорна К. // Українське релігієзнавство. – 2005. – № 4 (36). – С. 265-281. – Тематичний випуск: «Мораль. Релігія. Освіта». Збірник наукових статей і матеріалів.

Вакарчук І. Стратегія інноваційного розвитку України на 2010–2020 роки в умовах глобалізаційних викликів : тези доповіді Міністра освіти і науки України / Вакарчук І. // Освіта : всеукраїнський громадсько-політичний тижневик. – 2009. – 24 червня – 1 липня. – № 25–26. – С. 3.

Канафоцька Г. П. Менеджмент творчості як нова парадигма в управлінні освітою / Канафоцька Г.П. // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2009. – № 1. – С. 83-84.

Канафоцька Г.П. Освітня складова у формуванні системи і механізмів активізації творчості та інновацій в Україні / Канафоцька Г.П. // Проблеми науки. – 2009. – № 9. – С. 28-32.

Кремень В. Трансформації особистості в освітньому просторі сучасної цивілізації / В. Кремень // Педагогіка і психологія. – 2008. – № 2. – С. 5–14.

Кремень В. Г. Філософія національної ідеї. Людина. Освіта. Соціум / В. Г. Кремень. . К. : Грамота, 2007. . 576 с.

Національна програма виховання учнів 1 – 12 класів [Електронний ресурс] Міністерство освіти і науки України, Академія педагогічних наук України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, класів. – К. – 2007. – Режим доступу : http://ostriv.in.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=5468&Itemid=-5

Downloads


Abstract views: 463

Published

2014-01-13

How to Cite

[1]
Г. П. Канафоцька, “Formation of Value Orientations of Profile Classes Pupils of a General Educational School during Teaching of a New Management Paradigm – Creativity Management”, OD, no. 1 (3), pp. 185–196, Jan. 2014.

Issue

Section

13.00.07 - Теорія і методика виховання