Teaching to Reading of Ancient Greek Authentic Texts With Subzero and Middle Implicitness
Keywords:
learning to read, differential technique, implicitness, hermeneutical analysisAbstract
The article is devoted to methods of differentiated teaching to read ancient Greek original texts with the level of implicitness: relation of linguistic (grammatical phenomena, dialectal and archaic lexical, grammatical and phonetic units, emotes, trails, antitheses, stylistic convergence) and semantic implicates (local, global and dark). The author defined the criteria of implicitness in the article, developed models of hermeneutical analysis of texts with low and medium implicitness: verbal and nonverbal means of expression factual, emotive, implied and evaluative information.Downloads
References
Бахтин М. М. Человек в мире слова / Михаил Михайлович Бахтин. — М. : Изд-во Российского открытого ун-та, 1995. — 140 с.
Вдовіна Т.О. Методика навчання майбутніх учителів іноземної мови читання англійських художніх текстів : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.02 / Вдовіна Тетяна Олександрівна. — Дрогобич, 2002. — 282 с.
Волосова А. Н. Активизация познавательной деятельности студентов при обучении чтению литературы по специальности (английский язык, неязыковой ВУЗ) : дисс. ... кандидата пед. наук : 13.00.02 / Волосова Анна Николаевна. — Минск, 1984. — 236 с.
Гальперин И. Р. Текст как объект лингвистического исследования / Илья Романович Гальперин. — М. : Наука, 1981. — 139 с.
Дегтярьова Ю. В. Методика навчання студентів вищих немовних навчальних закладів читання англійською мовою для ділового спілкування: дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.02 / Дегтярьова Юлія Володимирівна. — К., 2006. — 325 с.
Залевская А. А. Понимание текста: психолингвистический поход / Александра Александровна Залевская. — Калинин : КГУ, 1988. — 96 с.