ROLE AND FUNCTIONS OF ACADEMIC AND TEACHING STAFF IN ACCOMPLISHING THE TASKS OF ENVIRONMENTAL EDUCATION

Authors

  • Natalia A. Demeshkant Національний університет біоресурсів і природокористування України
  • Viktoria V. Pabat

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.1.5464

Keywords:

educational environment, school, development, creativity

Abstract

The article analyzes the content of the main program documents of international environmental forums in the period from the first International Conference on Environmental Education in 1977, Tbilisi to the eighth World Environmental Education Congress in 2015, Gothenburg. The strategic directions of development of environmental education according to the international community are indicated. Changing objectives from environmental education to education for sustainable development are offered. The article highlights poverty reductions, promotion of a green economy, the formation of national educational policy as the modern trends of environmental education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Natalia A. Demeshkant, Національний університет біоресурсів і природокористування України

професор кафедри інноваційної діяльності в АПК

References

Agenda 21 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.sustainable-environment.org.uk/Action/Agenda_21.php

WEEC - Rio de Janeiro 2004 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.environmental-education.org/it/congressi.html

WEEC - Torino 2005 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.frandy.it/3weec/gate_weec.asp?intro=ru

WEEC - Durban 2007 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.environmental-education.org/it/congressi/100-4d-weec-durban-2007.html

th WEEC - Brisbane 2011 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.environmental-education.org/en/congresses/166-6d-weec-brisbane-2011.html

Deklaracja z Ahmedabadu. 2007: Wezwanie do działań, Nauka na życie poprzez naukę [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.mos.gov.pl/g2/big/2009_04/a3911ec544e64ae98dc2c32ce9440e93.pdf

First World Enviromental Education Congress [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.frandy.it/3weec/1weec/intro.html

Kalinowska A. Edukacja dla Zrównoważonego Rozwoju w Polsce – stan i wyzwania w świetle ustaleń międzynarodowych ... Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem UW [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.mlodzirazem.nazwa.pl/files/rcee/mater_szkol/2_edukacja.pdf

Klas Sandell Education for Sustainable Development: Nature, School and Democracy / Klas Sandell, Johan Ohman, & Leif Ostman // Trans. Roger Billingham. Lund, Sweden: Studentlitteratur, 2005. 244 p. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://cjee.lakeheadu.ca/index.php/cjee/article/viewFile/897/560

Tbilisi Deklaracja (1977) [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.gdrc.org/uem/ee/tbilisi.html

The 5th World Environmental Education Congress, 2009: A Research Project [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.environmental-education.org/images/stories/articoli/Jickling_et_al._WEEC_Research_CJEE_15.pdf

th World Environmental Education Congress, 2013 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.weec2013.org/

World Environmental Education Congress, 8-th WEEC Planet and People – how can they develop together?, 2015 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://weec2015.org/

Downloads


Abstract views: 378

Published

2016-03-11

How to Cite

[1]
N. A. Demeshkant and V. V. Pabat, “ROLE AND FUNCTIONS OF ACADEMIC AND TEACHING STAFF IN ACCOMPLISHING THE TASKS OF ENVIRONMENTAL EDUCATION”, OD, no. 1(13), pp. 54–64, Mar. 2016.

Issue

Section

Загальний розділ