FORMATION OF ABILITIES ETHNO-CULTURAL ACTIVITY AT THE FUTURE TEACHERS OF HISTORY

Authors

  • Larysa G. Yanovskaya

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.1.226231

Keywords:

сompetence building approach, competence, competences, сompetent, learning outcomes

Abstract

In the article the features of the formation of ethno-cultural skills activity at the future teachers of history by means of historical education is examined; the importance of ethnic and cultural activities in the lessons of history is described; purpose was defined, model of training of future history teachers to ethno-cultural activity is presented, the definition of the main components – the cognitive, procedural controlling.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Гончаренко С. І. Соціально-педагогічні проблеми розбудови української школи / С. І. Гончаренко, Ю. І. Мальований // Рідна школа. – 1993. – №4. – 56 с.

Гуренко О. І. Етнічна толерантність та методи її вивчення. / О. І. Гуренко // Проблема сучасної педагогічної освіти: педагогіка і психологія. Збірник наукових праць Кримського гуманітарного університету. – 2008. – №19. Ч. 1. – С. 18-22

Пидкасистый П.И. Педагогика. / П.И. Пидкасистый. – М., 1996. – 465 с.

Сакалюк О.О. Сучасні підходи до вивчення проблем полікультурного освітнього середовища /О.О.Сакалюк. // Наука і освіта: наук.-практ.журн. ПНПУ ім. К.Д.ушинського. Одеса: ПНПУ ім. К. Д.Ушинського. – 1997. – № 3. – С. 204-207

Downloads


Abstract views: 302

Published

2016-03-11

How to Cite

[1]
L. G. Yanovskaya, “FORMATION OF ABILITIES ETHNO-CULTURAL ACTIVITY AT THE FUTURE TEACHERS OF HISTORY”, OD, no. 1(13), pp. 226–231, Mar. 2016.

Issue

Section

Загальний розділ