CONTROL OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF MATHEMATICAL DISCIPLINES OF FUTURE ECONOMISTS

Authors

  • Vladimir V. Proshkin Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Yevgenia U. Gribonos Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.1.15768

Abstract

The article presents the control system of future economists’ educational achievements in the process of studying mathematical disciplines, which aims at improving students’ quality of mathematical preparation and includes the following components: substantive, functional, managerial and technological. Peculiarities of the program application "OpenTEST" for testing students have been examined. It has also been presented the structure of the information packages on mathematical disciplines to ensure transparency of the educational process and maximum awareness of future specialists according to all aspects of the organization and control. Requirements for individual tasks development system and methodical materials of practice and oriented nature for students’ independent work have been described. Further researches prospects which are connected with system control introduction of future economists’ educational achievements during studying mathematical disciplines have been presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Vladimir V. Proshkin, Київський університет імені Бориса Грінченка

доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін

Yevgenia U. Gribonos, Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційних технологій

References

Власко М. П. Про переваги модульно-рейтингової технології навчання / М. П. Власко, О. В. Устименко // Педагогіка і психологія. – 2004. – № 2. – С. 98 – 106.

Кучер З. Сутність та завдання контролю у системі модульного навчання / З. Кучер // Рідна школа. – 2000. – № 11. – С. 47 – 49.

Маймула Є. Ю. Вища математика : методичні рекомендації до вивчення курсу та індивідуальні завдання для самостійної роботи (для студентів економічних спеціальностей) / Є. Ю. Маймула. – Луганськ : СПД Рєзников В. С., 2014. – 134 с.

Маймула Є. Ю. Самостійна робота та її контроль при вивченні студентами-економістами математичних дисциплін / Є. Ю. Маймула // Инновационные технологии в образовании : [материалы V Международной научно-практической конференции (Алушта, 23 – 26 сентября 2008 г.)]. – Симферополь, 2008. – С. 144 – 145.

Освітологія: фахова підготовка : навчально-методичний посібник. – За ред. В. О. Огнев’юка; Авт. кол. : В. О. Огнев’юк, С. О. Сисоєва, К. О. Линьов, О. О. Драч, Т. Г. Купрій, М. М. Галицька, Л. В. Гонюкова, І. М. Зеліско. – К. : ВП «Едельвейс», 2014. – 612 с.

Павленко О. А. Організація контролю навчального процесу підготовки фахівців Державної податкової служби України : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Павленко Олег Анатолійович. – Хмельницький, 2007. – 192 с.

Семенец В. В. Компьютерное тестирование знаний обучаемых по математическим дисциплинам [Электронный ресурс] / В. В. Семенец, В. И. Каук, А. С. Шкиль. – Режим доступа : http://opentest.com.ua/kompyuternoe-testirovanie-znanij-obuchaemyx-po-matematich eskim-disciplinam/#more-121.

Сергієнко Н. В. Контроль знань студентів у системі MOODLE при вивченні вищої математики / Н. В. Сергієнко // Проблеми впровадження кредитно-модульної системи при вивченні фундаментальних дисциплін з погляду студентів та викладачів : [збірник статей за матеріалами Всеукраїнської наук.-практ. конф., Харків, 14 – 16 травня 2007 р.]. – Харків: ХДТУБА, 2007. – С. 61 – 65.

Downloads


Abstract views: 269

Published

2016-03-11

How to Cite

[1]
V. V. Proshkin and Y. U. Gribonos, “CONTROL OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF MATHEMATICAL DISCIPLINES OF FUTURE ECONOMISTS”, OD, no. 1(13), pp. 157–168, Mar. 2016.

Issue

Section

Загальний розділ