THE INFORMATION EDUCATION AS SECTION OF APPLIED INFORMOLOGY

Abstract

The features of concept «information» are reflected as a pedagogical category of process of forming of informative competence. An attempt to ground theoretical principles of process of forming of informative competence on the basis of study of features of concept «information». Investigate the scientifically-category vehicle of informational and alternative pedagogics as to the division of applied informolohiya is done.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ВікіпедіЯ. Інформація. http://uk.wikipedia.org/wiki

zakon.rada.gov.ua Закон України «Про інформацію». – http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2657-12.

Камша В.П., Камша Л. С., Камша Ю. В. Про кібернетику другого етапу НТР // Складні системи і процеси. – 2010. – № 1 (17). – С. 25-41.

Партико З. В. Теорія масової інформації та комунікації. – Л.: Афіша, 2008. – 290 с.

Пономаренко В. С., Журавльова І. В., Туманов В. В. Основи захисту інформації. Навчальний посібник. — Харків: Вид. ХДЕУ, 2003. — 176 с.

Про інформацію: Верховна Рада України; Закон від 02.10.1992 № 2657-XII. – http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2657-12.

Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи: Верховний Суд; Постанова від 27.02.2009 № 1. – http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v_001700-09.

Partyko, Z. V. The modern paradigm of information science: Informology // Automatic documentation and mathematical linguistics. Translations of selected articles from nauchno-tekhnicheskaia informatsiia. – 2009. – Vol. 43. – № 6. – P. 311-320.

Downloads


Abstract views: 371

Published

2015-04-10

How to Cite

[1]
“THE INFORMATION EDUCATION AS SECTION OF APPLIED INFORMOLOGY”, OD, no. 2(10), pp. 141–149, Apr. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ