FORMATION OF THE LANGUAGE AND COMMUNICATIVE COMPETENCE OF STUDENTS NON-PHILOLOGICAL SPECIALTIES

Authors

  • Оlena L. Dotsenko Київський університет імені Бориса Грінченка

Abstract

The article considers the peculiarities of linguistic and communicative competence of students of Non-philological Profile; disclosed specifics of accounting degree communicative filling specialty in determining the scope and content of the linguistic component of the curriculum for the bachelor's and master; proposed indicative list of disciplines linguistic cycle for students with communicative filled and unfilled communicative function.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Оlena L. Dotsenko, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови

References

Вєтрова Е. Взаємодія традиційних та інноваційних технологій викладання української мови студентам нефілологічних спеціальностей в умовах кредитно-модульної системи навчання / Е. Вєтрова // Всеукраїнська експертна мережа [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=45064.

Дроздова І. П. Теоретико-методичні засади розвитку українського професійного мовлення студентів вищих навчальних закладів нефілологічного профілю [Текст] : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 — теорія та методика навчання (українська мова) / Дроздова Ірина Петрівна ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2011. — 44 с.

Климова К. Я. Особливості лінгвістичної підготовки студентів нефілологічних факультетів ВНЗ у контексті переходу до кредитно-модульної системи [Текст] / К. Я. Климова. // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка, 2006. — С.29-32.

Коваленко О. Державна увага до державної мови / О. Коваленко // Освіта України. — № 22. — 20 березня 2009 р.

Downloads


Abstract views: 310

Published

2015-04-10

How to Cite

[1]
Dotsenko О. L., “FORMATION OF THE LANGUAGE AND COMMUNICATIVE COMPETENCE OF STUDENTS NON-PHILOLOGICAL SPECIALTIES”, OD, no. 2(10), pp. 109–116, Apr. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ