THE READINESS OF FUTURE FOREIGN LANGUAGE TEACHERS TO SELF-EDUCATION ACTIVITY: THE THEORETICAL METHODOLOGICAL SUBSTANTIATION
Keywords:
ontology, theory of virtuality, virtuality, virtual reality, methodology, scientific discourse, nomem, simulacrumAbstract
The theoretical methodological substantiation of the readiness of future foreign language teachers to self-education activity was represented in the article. The new investigated definition “the readiness of future foreign language teachers to self-education activity” was given. The psychoeducational analysis made it possible to draw a conclusion that the foundations of the theoretical methodological principles are interconnected components of the intension and processing supply: content, forms and methods of the students’ training for the self-education activity which are effective under diversified university conditions. The subsequent scientific investigations should be directed on approaches and methods of professional subjects teaching to force the students to self-education activity.
Downloads
References
Козаков В. А. Теория и методика самостоятельной работы студентов: дис. ... доктора пед. наук: 13.00.01 / В. А. Козаков – К., 1991. – 387 с.
Лернер И. Я. Дидактические основы методов обучения / И. Я. Лернер. – М.: Педагогика, 1981. – 186 с.
Мартиненко С. М. Лекції із загальної педагогіки: навч. посіб. / С. М. Мартиненко, Л. Л. Хоружа. – 4-е вид., стер. – К.: КМПУ ім. Б. Д. Грінченка, 2005. – 138 с.
Скаткин М. Н. Проблемы современной дидактики / М. Н. Скаткин. – М.: Педагогика, 1980. – 96 с.
Тимошенко І. І. Формування системи навчання впродовж життя – стратегічний напрямок модернізації освіти / І. І. Тимошенко, О. І. Тимошенко // Проблеми модернізації освіти України в контексті Болонського процесу: матер. першої Всеукр. наук.-практ. конф. – К., 2004. – С. 18 – 22.