СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМУНІКАТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ВІРТУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Maryna V. Sittseva

Ключові слова:

соціальний працівник, соціальне обслуговування, готовність до професійної діяльності, мотиваційний компонент, когнітивний компонент, операційний компонент, особистісний компонент.

Анотація

У статті здійснено аналіз особливостей комунікації особистості як суб'єкта віртуальної взаємодії у соціально-психологічному вимірі. Метою статті визначено виокремлення змістової специфіки та соціально-психологічних форм комунікації особистості у віртуальному просторі. На основі властивостей віртуального простору – трансграничності, позачасового характеру та анонімності – представлено структуру соціально-віртуального образу особи як користувача мережі Інтернет. Представлено ключові проблеми трансформації особистості під впливом віртуальних соціальних мереж як нових засобів комунікаційної діяльності. Окреслено загрози та ризики тотальної дигіталізації інформаційного потоку. Розглянуто специфічні риси особистості як учасника віртуального поля соціальної комунікації, на основі чого зроблено висновки про недостатню розробленість питання визначення онтологічних, аксіологічних та структурно-функціональних засад перебування особистості в Інтернет-мережі, що складає перспективний напрям науково-психологічного вивчення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Бакулев Г.П. Массовая коммуникация: Западные теории и концепции.– М.: Аспект Пресс, 2005. – 176 с.

Бычков В.В., Маньковская Н.Б. Виртуальная реальность в пространстве эстетического опыта // Вопросы философии. – 2006. – № 11. – С. 47-59.

Жубинский А. Социальные функции информации в современном обществе: ценностный аспект // Власть. – 2010. – № 1. – С. 31-34.

Иванов Д.В. Виртуализация общества. – СПб.: "Петербургское Востоковедение", 2000. – 96 с.

Корсунцев И.Г. Философия виртуальной реальности // Виртуальная реальность: Философские и психологические аспекты. – М., 1997. – С. 185-188.

Литвинцева Л.В., Налитов С.Д. Виртуальная реальность: анализ состояния и подходы к решению // Новости искусственного интеллекта. – 1995. – № 3. – С. 24-90.

Лукина Н.П. Информационное общество: состояние и перспективы социально-философского исследования / Н.П. Лукина. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.huminf.tsu.ru

МакНайер Б. Технологии / Медиа. Введение / под ред. А. Бригза, П. Кобли.– М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. – С. 224-241.

Маньковская Н.Б. Виртуальная реальность в искусстве и эстетике / Н.Б. Маньковская // Виртуалистика: экзистенциальные и эпистемологические аспекты. – М., 2004. – С. 310-327.

Носов Н.А. Виртуальная психология. – М.: «Аграф», 2000. – 432 с.

Орлов A.M. Виртуальная реальность. Пространство экранных культур как среда обитания / А.М. Орлов. – М., 1997. – 336 с.

Сорос Дж. Открытое общество. Реформируя глобальный капитализм.– М., 2001. – 287 с.

Хилько Н.Ф. Развитие аудиовизуальных творческих способностей: психологические и социокультурные аспекты. – Омск: Сиб. филиал Рос. ин-та культурологии, 2004. – 158 с.

Downloads


Переглядів анотації: 237

Опубліковано

2014-10-16

Як цитувати

[1]
M. V. Sittseva, «СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМУНІКАТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ВІРТУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ», OD, вип. 3 (7), с. 201–210, Жов 2014.

Номер

Розділ

Загальний розділ