Взаємні синергійні впливи візуального підходу та SMART-освіти
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829/2025.2.1Ключові слова:
візуальний підхід, SMART-освіта, ІТ, інформаційне суспільство, цифрова освіта, цифрові освітні інструменти, цифрове навчання, освітаАнотація
Швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) змінив освітні парадигми в усьому світі, породивши інноваційні методології викладання та навчання. Серед них SMART-освіта та візуальні підходи стали тими новаціями, які відповідають потребам сучасного інформаційного суспільства.
У статті розглядається синергійний взаємозв’язок візуального підходу та SMART-освіти в контексті розвитку інформаційного суспільства, аналізуються їхні теоретичні основи, практичне застосування, переваги, виклики та майбутні напрями для розвитку. Метою статті є виявлення взаємних впливів
візуального підходу та SMART-освіти в контексті розвитку інформаційного суспільства. Основні дослідницькі питання: аналіз впливу візуального підходу на освіту та впровадження SMART-освіти, обґрунтування синергетичної інтеграція візуального підходу й SMART-освіти. Для досягнення поставленої мети були використані такі методи: аналіз і синтез, абстрагування та узагальнення, систематизація, порівняльний аналіз. У ході дослідження обґрунтовано, що синергічна інтеграція візуального підходу та SMART-освіти ґрунтується на декількох ключових принципах: мультимедійній візуалізації як технологічному підґрунті SMART-освітніх середовищ; інтерактивності й адаптивності цифрових засобів, які забезпечують індивідуалізацію освітньої траєкторії та активну залученість здобувачів освіти до навчання; когнітивній підтримці навчання через наочність, асоціативність, багатоканальне подання інформації; фокусі на розвитку цифрових компетентностей як інтегрального результату сучасної освіти. Підтверджено, що взаємодія візуального підходу та SMART-освіти має не лише прагматичний, але й стратегічний вимір, оскільки вона потребує подальших досліджень у напрямі педагогічного дизайну, інтерфейсної ергономіки, візуальної грамотності та етичних аспектів цифрового навчання.
Завантаження
Посилання
Adel, A. (2024). The Convergence of Intelligent Tutoring, Robotics, and IoT in Smart Education for the Transition from Industry 4.0 to 5.0. Smart Cities, 7(1), 325–369 [in English]. https://doi.org/10.3390/smartcities7010014
Bower, M., Howe, C., McCredie, N., Robinson, A., & Grover, D. (2014). Augmented Reality in Education — cases, places and potentials. Educational Media International, 51(1), 1–15 [in English]. https://doi.org/10.1080/09523987.2014.889400
Chowdhury, R. (2015). Learning and teaching style assessment for improving project-based learning of engineering students: A case of United Arab Emirates University. Australasian Journal of Engineering Education, 20(1), 81–94 [in English]. https://doi.org/10.7158/D13-014.2015.20.1
Curley, L. E., Wu, Z., & Svirskis, D. (2018). Using Technology in Pharmacy Education: Pharmacy Student Performance and Perspectives When Visual Aids Are Integrated Into Learning. Frontiers in Pharmacology, 9, Artical 1062 [in English]. https://doi.org/10.3389/fphar.2018.01062
Eden, C. A., Chisom, O. N., & Adeniyi, I. S. (2024). Harnessing Technology Integration in Education: Strategies for enhancing learning outcomes and equity. World Journal of Advanced Engineering Technology and Sciences, 11(2), 001–008 [in English]. https://doi.org/10.30574/wjaets.2024.11.2.0071
Epstein, J. A., Noronha, C., & Berkenblit, G. (2020). Smarter Screen Time: Integrating Clinical Dashboards Into Graduate Medical Education. Journal of Graduate Medical Education, 12(1), 19–24 [in English]. https://doi.org/10.4300/JGME-D-19-00584.1
Fayez, A. N., Ghabban, F. M., & Ameerbakhsh, O. (2021). Advantages and Challenges of Smart Learning in Higher Education Institutions in Saudi Arabia. Creative Education, 12, 974–982 [in English]. https://doi.org/10.4236/ce.2021.125071
Fernandes, S., Dinis-Carvalho, J., & Ferreira-Oliveira, A. T. (2021). Improving the Performance of Student Teams in Project-Based Learning with Scrum. Education Sciences, 11(8), 444 [in English]. https://doi.org/10.3390/educsci11080444
Frøisland, D. H., Årsand, E., & Skårderud, F. (2012). Improving Diabetes Care for Young People with Type 1 Diabetes Through Visual Learning on Mobile Phones: Mixed-Methods Study. Journal of Medical Internet Research, 14(4), е 2155 [in English]. https://doi.org/10.2196/jmir.2155
Hamal, O., El Faddouli, N.-E., Harouni, M. H. A., & Lu, J. (2022). Artificial Intelligent in Education. Sustainability, 14(5), 2862 [in English]. https://doi.org/10.3390/su14052862
Kisno, Wibawa, B.., & Khaerudin. (2022). Digital Storytelling for Early Childhood Creativity: Diffusion of Innovation “3-D Coloring Quiver Application Based on Augmented Reality Technology in Children’s Creativity Development”. International Journal of Online and Biomedical Engineering (iJOE), 18(10), 26–42 [in English]. https://doi.org/10.3991/ijoe.v18i10.32845
Michaeli, S., Kroparo, D., & Hershkovitz, A. (2020). Teachers’ Use of Education Dashboards and Professional Growth. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21(4), 61–78 [in English]. https://doi.org/10.19173/irrodl.v21i4.4663
Renukappa, S., Suresh, S., Abdalla, W., Shetty, N., Yabbati, N., & Hiremath, R. (2022). Evaluation of Smart Village Strategies and Challenges. Smart and Sustainable Built Environment, 13(6), 1386–1407 [in English]. https://doi.org/10.1108/SASBE-03-2022-0060
Rudenko, Y., Ahadzhanov-Honsales, K., Ahadzhanova, S., Batalova, A., Diemientiev, Y., & Semenikhina, O. (2024). Interactive Boards as Digital Tools in the Modern Educational Process. 2024 47th MIPRO ICT and Electronics Convention (MIPRO), 329–333 [in English]. https://doi.org/10.1109/MIPRO60963.2024.10569393
Schumacher, D. (2007). Student Undergraduate Laboratory and Project Work. European Journal of Physics, 28(3), E01 [in English]. https://doi.org/10.1088/0143-0807/28/3/E01
Seal, S. (2020). Writing without Bias. International Journal of English Learning & Teaching Skills, 2(3), 1453–1462 [in English]. https://doi.org/10.15864/ijelts.2313
Semenikhina, O. V., Drushlyak, M. G., & Shishenko, I. V. (2022). STEM project as a means of learning modeling for re-service mathematics and computer science teachers. Information Technologies and Learning Tools, 90(4), 46–56 [in English]. https://doi.org/10.33407/itlt.v90i4.4946
Semenikhina, O., Yurchenko, A., Udovychenko, O., Petruk, V., Borozenets, N., & Nekyslykh, K. (2021). Formation Of Skills To Visualize Of Future Physics Teacher: Results Of The Pedagogical Experiment. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 476–497 [in English]. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/432
Shamonia, V., Semenikhina, O., Drushlyak, M., & Lynnyk, S. (2019). Computer Visualization of Logic Elements of the Information System Based on Proteus. 15th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications (ICTERI 2019), 459–463 [in English].
Hurevych, R., & Kademiia, M. (2016). SMART education — a new paradigm of the modern education system [SMART-osvita — nova paradyhma suchasnoi systemy osvity]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy — Theory and practice of social systems management, 4, 71–78 [in English]. http://tipus.khpi.edu.ua/article/view/90006
Dzen, V., Borzov, Y., & Dzen, D. (2024). Intehratsiia SMART-system v osvitnie seredovyshche zakladiv vyshchoi osvity [Integration of Smart Systems in the Educational Environment of Higher Education Institutions]. Visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu bezpeky zhyttiediialnosti, 30, 56–66 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32447/20784643.30.2024.06
Zhytienova, N. V. (2019). Vizualni dydaktychni zasoby: Stvorennia ta vykorystannia v osvitnii praktytsi [Visual didactic aids: Creation and use in educational practice]. Kh.: Kharkiv H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University [in Ukrainian]. https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/42d0da62-23d6-48fc-9396-cc6c2e13677b/content
Nezhyva, O. M. (2021). SMART‒osvita u navchalnomu prostori sohodennia [SMART-education in the Educational Space of Today]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 194, 37–40 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-194-37-40
Semenikhina, O., & Babych, O. (2014). Do pytannia pro spivvidnoshennia poniat naochnist i vizualizatsiia [On the question of the correlation of the concepts of clarity and visualization]. Fizyko-matematychna osvita, 2(3), 47–53 [in Ukrainian].
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Освітологічний дискурс

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.