Andragogical approach to postgraduate education preschool teachers

Authors

  • Наталія Дятленко Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

аndragogy, andragogical competence, andragogical mode of teaching, subject-subject interaction, active methods of teaching

Abstract

The andragogical components in postgraduate pedagogical education are being analyzed at the article; the methods and ways which influence positively the increase of teachers' interest towards their own trajectory of education are being noted, helps to increase the professional rate and formulates the will to study during all life.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Наталія Дятленко, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти

References

Закон України «Про вищу освіту» // Урядовий кур’єр. – Від 15 червня 2002 р. (No 86). – С. 5–16.

Національна доктрина розвитку освіти [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.gdo.kiev.ua.

Бондарчук О. Особливості реалізації гуманістично-ціннісного підходу у післядипломній педагогічній освіті / О. Бондарчук // Післядипломна педагогічна освіта. – 2009. – No 13. – С. 3–6.

Гадзецький Б. Запровадження елементів андрагогічного підходу у процесі навчання на курсах підвищення кваліфікації працівників вищої школи / Б. Гадзецький // Післядипломна педагогічна освіта. – No 2. – 2008. – С. 20–22.

Даниленко Л. Післядипломна педагогічна освіта в умовах інноваційних змін / Л. Даниленко // Післядипломна педагогічна освіта. – No 2. – 2007. – С. 21–23.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремінь. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Змеев С. И. Андрагогика: основы теории и технологии обучения взрослых / С. И. Змеев. – М. : Персэ, 2003. – 206 с.

Зимняя И. А. Педагогическая психология / И. А. Зимняя. – М. : Логос, 1999. – 384 с.

Клокар Н. Андрагогічна модель підвищення кваліфікації педагогів на засадах диференційованого підходу / Н. Клокар // Післядипломна педагогічна освіти. – 2008. – No 2. – С. 23–28.

Колток Л. Шляхи та засоби реалізації педагогічного дискурсу у вищій школі / Л. Колток // Вища освіта України. – 2007. – No 2. – С. 77–83.

Кремень В. Философия человекоцентризма как теоретическая составляющая национальной идеи / В. Кремень // Зеркало недели. – No 31 (559). – 2005. – С. 17.

Леонтьев А. А. Педагогическое общение / А. А. Леонтьев. – М. : Знание, 1979. – 48 с.

Набока Л. Андрогогізація підготовки методистів до інноваційної освітньої діяльності / Л. Набока // Післядипломна педагогічна освіта. – No 2. – 2007. – С. 3–7.

Downloads


Abstract views: 566

Published

2013-11-08

How to Cite

[1]
Н. Дятленко, “Andragogical approach to postgraduate education preschool teachers”, OD, no. 1, pp. 90–102, Nov. 2013.

Issue

Section

13.00.04 - Теорія і методика професійної освіти