Стан сформованості фахової компетентності майбутніх фахівців військової розвідки в інформаційно-освітньому середовищі ВВНЗ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.410

Ключові слова:

вищі військові заклади освіти, майбутні офіцери військової розвідки, інформаційно-освітнє середовище, освітній процес, фахова компетентність, стан сформованості фахової компетентності

Анотація

У статті розглянуто певні особливості підготовки майбутніх офіцерів військової розвідки з урахуванням специфіки їх майбутньої професійної діяльності, організації навчально-виховного процесу, концептуальних принципів їх підготовки у вищих військових навчальних закладах. З’ясовано стан сформованості фахової компетентності майбутніх фахівців військової розвідки в інформаційно-освітньому середовищі вищих військових навчальних закладах. Мета статті полягає в дослідженні стану сформованості фахової компетентності майбутніх фахівців військової розвідки в інформаційно-освітньому середовищі вищих військових навчальних закладах. У дослідженні, згідно з поставленими завданнями і перевіркою вихідних припущень, використовувались наступні методи дослідження, що взаємодоповнювали один одного: бесіди, аналізу, синтезу, порівняння, індукції, дедукції, узагальнення, систематизації, інтерв’ювання, анкетування, тестування, діагностики для вивчення стану проблеми та констатації стану сформованості фахової компетентності майбутніх фахівців. Результати. З’ясовано, що професійну підготовку майбутніх фахівців військової розвідки у вищому військовому навчальному закладі потребує подальшого коригування, виявлення організаційно-педагогічних умов формування фахової компетентності майбутніх фахівців військової розвідки в інформаційно-освітньому середовищі вищих військових навчальних закладах, удосконалення інформаційно-освітнього середовища вищих військових навчальних закладах, удосконалення впровадження цифрових технологій в організацію освітнього процесу вищих військових навчальних закладах, розроблення навчально-методичних комплексів для підготовки майбутніх фахівців військової розвідки. Висновки. Таким чином, формування фахової компетентності майбутніх фахівців військової розвідки має бути зорієнтованим на створення сприятливого інформаційно-освітнього середовища вищих військових навчальних закладах із упровадженням інформаційно-цифрового інструментарію, інтерактивних методів навчання, оновленням навчально-методичного забезпечення відповідно до вимог освітніх послуг у галузі військової освіти, удосконаленням педагогічно-психологічних підходів освітнього процесу на здобуття ґрунтовних фахових вмінь й практичних навичок до майбутньої професійної діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Chystovska, I. P. (2006). Formuvannia pedahohichnoi kompetentnosti maibutnikh mahistriv viiskovoho upravlinnia [Formation of pedagogical competence of future masters of military administration]. Candidate’s thesis. Natsionalna akademiia oborony Ukrainy. Kyiv, 223 p. (ukr).

Lisnichenko, Yu. M. (2015). Pidhotovka maibutnikh ofitseriv do profesiinoi diialnosti v protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin [Preparation of future officers for professional activities in the process of studying professional disciplines]. Candidate’s thesis. Nats. akad. Derzh. prykordon. sluzhby Ukrainy im. B. Khmelnytskoho. Khmelnytskyi, 167 p. (ukr).

Kontseptsiia viiskovoi osvity v Ukraini (2022). [The concept of military education in Ukraine]. Available at: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1410-97-%d0%bf (Accessed 02 Nov. 2022). (ukr).

Vyshnevskyi, P. R. (2005). Udoskonalennia pedahohichnoho upravlinnia navchalnym protsesom u vyshchomu viiskovomu navchalnomu zakladi na osnovi innovatsiinykh tekhnolohii [Improvement of pedagogical management of the educational process in a higher military educational institution based on innovative technologies]. Candidate’s thesis. Natsionalna akademiia derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy imeni B. Khmelnytskoho. Khmelnytskyi, 205 p. (ukr).

Maslii, O. M. (2011). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv tylu u sferi viiskovo-ekonomichnoi lohistyky [Formation of professional competence of future rear-line officers in the field of military-economic logistics]. Candidate’s thesis. Nats. akadem. Derzh. prykord. sl. Ukrainy im. B. Khmelnytskoho. Khmelnytskyi, 174 p. (ukr).

Heorhiiev, V. M. (2015). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv vysokomobilnykh desantnykh viisk u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional competence of future officers of highly mobile landing forces in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Pivdennoukr. natsion. pedahoh. un-t im. K. D. Ushynskoho. Odesa, 252 p. (ukr).

Rybchuk, O. O. (2016). Struktura ta zmist fakhovoi kompetentnosti vykladachiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv [The structure and content of the professional competence of teachers of higher military educational institutions]. Novi tekhnolohii navchannia: nauk.-metod. Zb. Instytut innovatsiinykh tekhnolohii i zmistu osvity MON Ukrainy. Kyiv, pp. 190–196. (ukr).

Voitekh, O., Voitekh, K. (2020). Fakhova kompetentnist ofitseriv natsionalnoho personalu Zbroinykh Syl Ukrainy [Professional competence of officers of the national staff of the Armed Forces of Ukraine]. Viiskova osvita. 1(41), pp. 70–78. (ukr).

Stasiuk V. V. Ekstremalni umovy ta yikh vplyv na indyvidualni osoblyvosti viiskovosluzhbovtsiv (Extreme conditions and their impact on the individual characteristics of servicemen), Visnyk Natsionalnoi akademii oborony Ukrainy. 2010. Vol. 1(15). P. 175–181. (ukr).

The Modern Army Recordkeeping System (MARKS): Headquarters Department of Army. Washington, DC, 1993. 340 p. (eng).

Downloads


Переглядів анотації: 52

Опубліковано

2023-12-27

Як цитувати

[1]
І. Шумков, «Стан сформованості фахової компетентності майбутніх фахівців військової розвідки в інформаційно-освітньому середовищі ВВНЗ», OD, вип. 4(43), с. 169–179, Груд 2023.

Номер

Розділ

Компетентнісний підхід в освіті