Можливості метавсесвіту для освіти: ретроспективний аналіз розвитку технологій

Автор(и)

  • Наталія Кушнір Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0001-7934-5308

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.47

Ключові слова:

метавсесвіт, кіберсвіта, віртуальні світи, цифровізація суспільства, індустрія 4.0

Анотація

Швидкий розвиток технологій сьогодні змінює структуру бізнесу і виробництва. Вже сьогодні побудова економіки, що ґрунтується на аналізі великих даних, автоматизації, роботизації, інтернеті речей, штучному інтелекті, іммерсивних технологіях та блокчейні, ставить нові вимоги до кваліфікації фахівців, суттєво змінює сутність певних спеціальностей та стимулює виникнення нових професій. Поступова інтеграція даних технологій, їх подальший розвиток та очікування нових технічних проривів у найближчі роки відкриває нові перспективи та дозволяє розробляти концептуальне бачення реальності майбутнього, яка буде певним поєднанням фізичного та віртуального світів. Важливим є розуміння сучасного стану технологій, які є підґрунтям для побудови нової реальності метавсесвіту. Для цього було проведено аналіз публікацій у наукометричній базі Scopus та медіа, присвячених досвіду впровадження певних технологій. Проведене дослідження дозволило визначити, що на сьогодні не існує повноцінної реалізації концепції метавсесвіту. Однак, важливим для її розуміння та передбачення тенденцій розвитку суспільства в умовах метавсесвіту є аналіз сучасного рівня розвитку технологій, що є базою для розвитку метавсесвіту, їх взаємозв’язку, ступеня зацікавленості бізнесу і влади різних країн, що виражається у значних інвестиціях у створення метавсесвіту. Все це дає підстави для очікування появи робочого прототипу, що буде використовуватись для спілкування, ведення бізнесу, надання/отримання послуг, у тому числі й освітніх.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Zakon Ukrainy vid 17.02.2022 № 2074-IKh «Pro virtualni aktyvy» [Law of Ukraine dated February 17, 2022 No. 2074-IX "On Virtual Assets"] https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2074-20#Text (ukr)

Nikonov O. Ya. Kontseptsiia konverhentsii tekhnolohii dopovnenoi realnosti i shtuchnoho intelektu dlia transportnykh zasobiv spetsialnoho pryznachennia [The concept of the convergence of augmented reality and artificial intelligence technologies for special purpose vehicles]. Visn. KhNADU : zb. nauk. pr. 2021. Vyp. 95. S. 235-240.

Ozhevan M.A. Transhumanistychnyi rukh ta tekhnoutopiia kibernetychnoho immortalizmu: filosofsko-metodolohichnyi analiz [The transhumanist movement and the techno-utopia of cybernetic immortalism: a philosophical and methodological analysis]. Visn. Kyiv. nats. torh.-ekon. un-tu. 2015. № 3. S. 5-22. Spirin O.M. Pochatky shtuchnoho intelektu: Navchalnyi posibnyk dlia stud. fiz.-mat. spets-tei. Vyshchykh ped. navch. zakladiv [The beginnings of artificial intelligence: A study guide for students of physical and mathematical specialties]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU, 2004.172 s. (ukr).

Chetverta promyslova revoliutsiia: zmina napriamiv mizhnarodnykh investytsiinykh potokiv: monohraf. [The fourth industrial revolution: changing directions of international investment flows: monograph] / za nauk. red. d.e.n., prof. A.I. Krysovatoho ta d.e.n., prof. O.M. Sokhatskoi. Ternopil: Osadtsa Yu.V., 2018. 478 s. (ukr).

Alfaisal, R., Hashim, H., & Azizan, U. H. (2022). Metaverse system adoption in education: a systematic literature review. Journal of Computers in Education, 1-45.

Tlili, A., Huang, R., Shehata, B., Liu, D., Zhao, J., Metwally, A. H. S., ... & Burgos, D. (2022). Is Metaverse in education a blessing or a curse: a combined content and bibliometric analysis. Smart Learning Environments, 9(1), 1-31. (eng).

Barrera, K. G., Shah, D. Marketing in the Metaverse: Conceptual understanding, framework, and research agenda Journal of Business Research Volume 155, Part A, January 2023, 113420 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S0148296322008852 (eng).

Damar, M. (2021). Metaverse shape of your life for future: A bibliometric snapshot. Journal of Metaverse, 1(1), 1-8. (eng).

De Felice, F., Petrillo, A., Iovine, G., Salzano, C., & Baffo, I. (2023). How Does the Metaverse Shape Education? A Systematic Literature Review. Applied Sciences, 13(9). https://doi.org/10.3390/app13095682 (eng).

Díaz, J., Saldaña, C., & Avila, C. (2020). Virtual world as a resource for hybrid education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(15), 94-109. https://doi.org/10.3991/ijet.v15i15.13025

Duan, H., Li, J., Fan, S., Lin, Z., Wu, X., & Cai, W. (2021, October). Metaverse for social good: A university campus prototype. In Proceedings of the 29th ACM international conference on multimedia (pp. 153-161).

Grieves, M. (2014). Digital twin: manufacturing excellence through virtual factory replication. White paper, 1(2014), 1-7. `(eng).

Emma Chiu. Into the Metaverse. A Report by Wunderman Thompson Intelligence, (2021). https://www.wundermanthompson.com/insight/new-trend-report-into-the-metaverse (eng).

Kaddoura, S., & Al Husseiny, F. (2023). The rising trend of Metaverse in education: Challenges, opportunities, and ethical considerations. PeerJ Computer Science, 9, e1252. DOI: 10.7717/peerj-cs.1252

Knox, J. (2022). The metaverse, or the serious business of tech frontiers. Postdigital Science and Education, 4(2), 207-215. https://doi.org/10.1007/s42438-022-00300-9 (eng).

Dwivedi, Y. K., Hughes, L., Baabdullah, A. M., Ribeiro-Navarrete, S., Giannakis, M., Al-Debei, M. M., ... & Wamba, S. F. (2022). Metaverse beyond the hype: Multidisciplinary perspectives on emerging challenges, opportunities, and agenda for research, practice and policy. International Journal of Information Management, 66, 102542.doi 10.1016/j.ijinfomgt.2022.102542 (eng).

Metaverse Seoul https://www.coindesk.com/web3/2023/01/17/south-korea-launches-metaverse-replica-of-seoul/ (eng).

Republic Realm https://republic.com/realm-metaverse-realestate (eng).

Sharma, A., Sharma, L., & Krezel, J. (2023, July). Exploring the Use of Metaverse for Collaborative Learning in Higher Education: A Scoping Review. In International Conference on Human-Computer Interaction (pp. 240-251). Cham: Springer Nature Switzerland. DOI: 10.1007/978-3-031-48060-7_19

Slater, M., & Wilbur, S. (1997). A framework for immersive virtual environments (FIVE): Speculations on the role of presence in virtual environments. Presence: Teleoperators & Virtual Environments, 6(6), 603-616. (eng).

Smart, J.M., Cascio, J. and Paffendorf, J., Metaverse Roadmap Overview, (2007). https://www.metaverseroadmap.org/overview/ (eng).

The Future of Jobs Report 2020, World Economic Forum. October, (2020). https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf (eng).

WEF Establishes Purpose-driven Metaverse to Tackle World’s Most Pressing Challenges. Moderndiplomacy, January 17, (2023) https://moderndiplomacy.eu/2023/01/17/wef-establishes-purpose-driven-metaverse-to-tackle-worlds-most-pressing-challenges (eng).

What is mixed reality? Microsoft. Article 01/25/2023 https://learn.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/discover/mixed-reality (eng).

World Economic Forum Cooperation in a fragmented world’ the focus of

Davos (2023). VISION OF HUMANITY https://www.visionofhumanity.org/world-economic-forum-cooperation-in-a-fragmented-world-the-focus-of-davos-2023/ (eng).

Downloads


Переглядів анотації: 63

Опубліковано

2023-12-27

Як цитувати

[1]
Н. Кушнір, «Можливості метавсесвіту для освіти: ретроспективний аналіз розвитку технологій », OD, вип. 4(43), с. 110–129, Груд 2023.

Номер

Розділ

Інформатизація освіти