Професійний розвиток вчителів для забезпечення якісної природничо-математичної освіти в умовах війни в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.41

Ключові слова:

професійний розвиток вчителів, підвищення кваліфікації, STEM, природничо-математична освіта

Анотація

Стаття висвітлює можливості і особливості професійного розвитку вчителів математики і природничих наук в умовах війни в Україні. Дослідження базується на аналізі результатів опитування більше ніж 200 вчителів міста Києва щодо забезпечення якісної природничо-математичної освіти в умовах війни. Результати дослідження окреслюють напрями професійного розвитку вчителів природничої, математичної галузей: запровадження STEM, психологічна підтримка учасників освітнього процесу, використання цифрових та дистанційних технологій навчання, теми з безпеки життєдіяльності, інклюзії, методики викладання в НУШ, в тому числі використання формувального оцінювання, виконання Державного стандарту базової середньої освіти. 

В умовах війни вчителі математики і природничих наук потребують програм професійного розвитку за дистанційною, очною і змішаною формою навчання та індивідуального коучингу. Цифрові технології можуть допомогти інтенсифікувати післядипломну педагогічну освіту, зробити її мобільною, різноманітною та адаптованою в умовах війни. Педагоги вважають, що якісну освіту можна забезпечити за умов необхідної наявності гаджетів, доступу до інтернет, електронних освітніх ресурсів, використання цифрових та дистанційних технологій, змішаного навчання, моніторингу навчальних досягнень та професійного розвитку вчителів і розвантаження навчальних програм. Більшість вчителів наголошують на погіршенні результатів навчання.

Аналіз інтерв'ю та опитування педагогів показав важливість запровадження індивідуальних траєкторій професійного розвитку вчителів, надання їм психолого-педагогічної підтримки, консультацій в системі післядипломної освіти. Узагальнення напрямів професійного розвитку вчителів маже бути враховано в післядипломній педагогічній освіті для створення і оновлення освітніх програм підвищення кваліфікації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

State Education Quality Service of Ukraine. Study of the quality of the organization of the educational process in the conditions of war in the 2022/2023 academic year. URL: https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2023/04/yakist-osvity-v-umovah-viyny-web-3.pdf (access date: 11/15/2023) (ukr.)

On the approval of the Concept of the development of science and mathematics education (STEM education). (n.d.). Official website of the Parliament of Ukraine. Retrieved November 15, 2023, from https://zakon.rada.gov.ua/go/960-2020-%D1%80 (ukr.)

The DSYAO tells how to teach academic subjects in war conditions | New Ukrainian school. (2022, April 10). URL: https://nus.org.ua/news/v-dsyao-rozpovidayut-yak-vykladaty-navchalni-dystsypliny-v-umovah-vijny. (application date: 11/15/2023) (ukr.)

Ukrainian education in the conditions of war: a monograph / by Nauk. ed. S.O. Terepyshchi. – Kyiv: Publishing House of M. P. Drahomanov National University of Applied Sciences, 2020. 234 p. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/33758/Ukrainian%20education_2020.pdf?sequence=1 (access date: 11/15/2023). (ukr.)

Anderson Quarderer, N., & McDermott, M. A. (2020). Examining Science Teacher Reflections on Argument-Based Inquiry Through a Critical Discourse Lens. Research in Science Education, 50(6), 2483–2504. https://doi.org/10.1007/s11165-018-9790-z (eng).

Aslam, F., Adefila, A., & Bagiya, Y. (2018). STEM outreach activities: an approach to teachers’ professional development. Journal of Education for Teaching, 44(1), 58–70. https://doi.org/10.1080/02607476.2018.1422618 (eng).

Barnard, M., Dehon, E., Compretta, C., Notebaert, A., Sparkmon, W., Meyer, E., Stray, S., Taylor, J., Sullivan, D., & Rockhold, R. (2020). Development of a competency model and tailored assessment method for high school science teachers utilizing a flipped learning approach. Educational Technology Research and Development, 68(5), 2595–2614. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09782-5 (eng).

Clarke, D., & Hollingsworth, H. (2002). Elaborating a model of teacher professional growth. Teaching and Teacher Education, 18(8), 947–967. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(02)00053-7 (eng).

Ehlert, M., & Souvignier, E. (2023). Effective professional development in implementation processes – the teachers’ view. Teaching and Teacher Education, 134, 104329. https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104329 (eng).

Garet, M. S., Porter, A. C., Desimone, L., Birman, B. F., & Yoon, K. S. (2001). What Makes Professional Development Effective? Results From a National Sample of Teachers. American Educational Research Journal, 38(4), 915–945. https://doi.org/10.3102/00028312038004915 (eng).

Imants, J., & Van Der Wal, M. M. (2020). A model of teacher agency in professional development and school reform. Journal of Curriculum Studies, 52(1), 1–14. https://doi.org/10.1080/00220272.2019.1604809 (eng).

Kager, K., Mynott, J. P., & Vock, M. (2023). A conceptual model for teachers’ continuous professional development through lesson study: Capturing inputs, processes, and outcomes. International Journal of Educational Research Open, 5, 100272. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2023.100272 (eng).

Smith, C., & Gillespie, M. (2023). Research on Professional Development and Teacher Change: Implications for Adult Basic Education. In J. Comings, B. Garner, & C. Smith, Review of Adult Learning and Literacy, Volume 7 (1st ed., pp. 205–244). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003417996-7 (eng).

Subitha, G. V.. (2018). Re-conceptualizing teachers’ continuous professional development within a new paradigm of change in the Indian context: an analysis of literature and policy documents. Professional Development in Education, 44(1), 76–91. https://doi.org/10.1080/19415257.2017.1299029 (eng).

Surahman, E., & Wang, T.-H. (2023). In-service STEM teachers professional development programmes: A systematic literature review 2018–2022. Teaching and Teacher Education, 135, 104326. https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104326 (eng).

University of Tasmania, Muir, T., Deed, C., Latrobe University, Thomas, D., University of Tasmania, Emery, S., & University of Tasmania. (2021). Achieving Teacher Professional Growth Through Professional Experimentation and Changes in Pedagogical Practices. Australian Journal of Teacher Education, 46(9), 22–38. https://doi.org/10.14221/ajte.2021v46n9.2 (eng).

Downloads


Переглядів анотації: 135

Опубліковано

2023-12-27

Як цитувати

[1]
І. Воротникова, «Професійний розвиток вчителів для забезпечення якісної природничо-математичної освіти в умовах війни в Україні», OD, вип. 4(43), с. 7–20, Груд 2023.

Номер

Розділ

Професійний розвиток педагогів