INDIVIDUAL APPROACH IMPLEMENTATION IN THE PROCESS OF PRACTICAL WORK OF HIGH SCHOOL STUDENTS OF TECHNOLOGICAL SPECIALTY
Abstract
The possibilities of applying individual approach at technological classes during high school students’ practical work have been reviewed. An approximate list of products for carpentry and turning operations have been offered. The peculiarities of individual approach implementation to students in the process of self-selection of work facility, technical documentation, product improvement, its decoration have been revealed. The algorithm of individual students’ characteristics consideration during the process of product manufacture has been shown.Downloads
References
Рабунский Е. С. Индивидуальный подход в процессе обучения школьников (на основе анализа их самостоятельной учебной деятельности) / Е. С. Рабунский. – М.: Педагогика, 1975. – 184 с.
Севастьянова О. Індивідуалізація навчальної діяльності учнів на уроках обслуговуючої праці як педагогічна проблема / О. Севастьянова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. –2005. – № 5. – С. 192 – 195.
Терещук Г. Теоретичні засади методичної системи індивідуалізованого навчання / Г. Терещук // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2005. – №1. –C. 3–6.
Технології. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Технологічний напрям. Технологічний профіль. Спеціалізації «Деревообробка». [Електронний ресурс] / Режим доступу до програми : http://mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869542/
Унт И. Э. Индивидуализация и дифференциация обучения / И. Э. Унт. – М. : Педагогика, 1990. – 192 с.
Цідило І. М. Проблема індивідуального підходу в трудовому навчанні засобами новітніх інформаційних технологій / І. М. Цідило // Наукові записки ТДПУ. Серія: Педагогіка. – 2004. – № 3. – С. 132 – 136.