ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ЩОДО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ І ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ДИТИНИ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ С. ФРЕНЕ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2017.3-4.1729Ключові слова:
афіліація, студент, спілкування, потреба, організаційна культура, мотивАнотація
У статті досліджується оригінальна педагогічна концепція французького педагога-практика ХХ століття Селестена Френе щодо трудового виховання дитини у школі. Детально розглянути теоретичні положення, на яких С. Френе акцентує у своїй системі, які розкривають його особливе розуміння природи і процесу розвитку дитини, на динамо-генетичному підході до вирішення проблеми розвитку людини, на вирішальній ролі потреб, інстинктів, прагнень і бажань дітей до пізнавальної діяльності та розвитку. Розглядаються психологічні основи механізму розвитку особистості і формування поведінки дитини; роль ігор і праці у житті дитини і активізації діяльності, потреба дітей у вербальному і практичному самовираженні, соціалізація дітей у школі. Наголошується, що адаптація дитини до соціальних умов в школі повинна забезпечити її готовність до реального життя в суспільстві.
Організація виховання і діяльнісного навчання на демократичній основі співпраці є тим стрижнем в педагогіці С. Френе на якому реалізується комплекс методів, спрямованих на досягнення гуманної мети виховання і навчання, а саме розкриття індивідуальності дитини і вільний розвиток особистості.
Завантаження
Посилання
Амлин, Д. Адольф Ферьер / Д. Амлин // Перспективы: Мыслители образования. – 1994. – № 1-2. – С. 365-407.
Быстрицкая, Я. Педагогика Селестена Френе: основные представления // Школа – парк: дайджест педагогічних ідей та технологій. – 2003. – № 2. – С. 6-8.
Вульфсон, Б. Л. Вступ. ст. // С. Френе. Избр. соч. – М.: Прогресс, 1990. – 304 с.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.
Дьюи, Д. Школа и общество / Д. Дьюи // История социальной педагогики: хрестоматия-учеб.: учеб. пособие для студентов высших учеб. заведений / под ред. М. А. Галагузовой. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. – 544 с.
Дюберек, Ф. Жан-Овид Декроли / Ф. Дюберек // Перспективы: Мыслители образования. – 1994. № 1-2. – С. 241–269.
Кершенштейнер, Г. Школа будущего – школа труда / Г. Киршенштейнер // История социальной педагогики: хрестоматия-учеб.: учеб. пособие для студентов высших учеб. заведений / под ред. М. А. Галагузовой. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. – 544 с.
Клапаред, Э. Психология ребенка и экспериментальная педагогика. М. Проблемы и методы. Душевное развитие. Умственное утомление. Пер. с фр. Изд. 2-е. 2007. 168 с.
Район, Л. Роже Кузине / Л. Район // Перспективы: Мыслители образования. – 1994. № 1-2. – С. 215.
Суржикова І. А. «Педагогіка Селестена Френе з погляду сучасності» // Педагогіка і психологія. – 2005. – № 1. – С. 121-130.
Френе, С. Избр. пед. соч. пер. с фр. – М.: Прогресс, 1990. – 304 с.
Freinet, C. Essai de psychologie sensible. Appliquée a l'éducation. Delachaux et Niestlé s. A., Neuchâtel (Switzerland), 1968. 179 p.
Freinet, E. Erziehung ohne Zwang: Der Weg Celestin Freinets. Stuttgart, 1997. 188 S.
Martínez Lirola, María. How to Use Cooperative Learning for Assessing Students’ Emotional Competences: A Practical Example at the Tertiary Level. PROFILE Issues in Teachers’ Professional Development, [S.l.], v. 18, n. 2, p. 153-165, July 2016. doi:http://dx.doi.org/10.15446/profile.v18n2.52593.
O szkołe, ludowa, Pisma wybrane. Wybór i oprac. Aleksander Lewin oraz Halina Semenowicz. Wstep Aleksander Lewin. Tlum. Halina Semenowicz. Wrocław ii, Zakł. Narodowy im Ossolińskich. Polska akad. nauk, 1976. 580 с.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.